شورای شهر «لانکاشر» برای حفظ خانه «جین ایر» به مردم متوسل شد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




شورای شهر «لانکاشر» برای حفظ خانه «جین ایر» به مردم متوسل شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، خرابه‌های این عمارت بزرگ متعلق به قرن ۱۶ میلادی است و در رمان «شارلوت برونته» با نام «فرندین» در سال ۱۸۴۷ برای همیشه در اذهان مردم دنیا ماندگار شد. این خانه در داستان «شارلوت برونته» همان عمارتی است که آقای «راچستر» پس از خانه‌اش در «تورنفیلد» به آنجا نقل مکان می‌کند. سالن «والکایر» در غرب «یورکاشر» قرار دارد که خانواده «برونته» در آن زندگی می‌کردند. به باور عمومی «شارلوت برونته» و خانواده‌اش به طور مداوم از این دهکده دیدار می‌کردند.

سالن «والکایر» عمارت معروفی در دنیاست و در حال حاضر توسط شورای شهر «لانکاشر» اداره می‌شود. شورا به دلیل کاهش بودجه خود تصمیم گرفته است مراقبت از این ساختمان را به مردم بسپارد.


«ریچارد ویلکاکز» رئیس سابق انجمن «برونته» معتقد است درخواست این شورا در سالگرد تولد ۲۰۰ سالگی نویسنده کتاب «جین ایر» بسیار توهین‌آمیز است. «بی‌توجهی شورای شهر به این ساختمان که بنای مهمی در این کشور به حساب می‌آید بسیار غم‌انگیز است. این عمارت فقط به دلیل به کار رفتن نام آن در اثر «شارلوت برونته» معروف نیست. این عمل ضربه به هنر و ادبیات به ارث رسیده به ماست و بسیار احمقانه است که این موضوع در سالگرد دویست سالگی «شارلوت برونته» مطرح می‌شود.


بنا بر گفته دوستداران این عمارت که نامه‌ای را به صورت آنلاین علیه این لایحه امضا کردند این عمارت در معرض خطر جدی قرار دارد همان‌طور که اثر زیبای «برونته» که از عمارت «فرندین» آغاز می‌شود و در نهایت به موزه «هوارث» می‌رسد.


بازدیدکنندگان با خراب شدن این عمارت دیگر قادر به دیدن انبار غله یا استفاده از مرکز تفریحات دهکده نخواهند بود. دستشویی ویژه بازدیدکنندگان بسته خواهد شد و امکان سرپا ماندن کافه و مغازه‌ها کم می‌شود و بخش کلیدی میراث خواهران «برونته» برای همیشه نابود خواهد شد.


گروه داوطلب دوستداران این عمارت پس از خراب کردن بخشی از ایوان روبه‌روی ساختمان در سال ۱۹۵۰ برای حفظ این ساختمان تشکیل شد.


شورای شهر «لانکاشر» که در چهارم ژانویه امسال از مردم خواست درباره برنامه کاهش بودجه خود در برخی بخش‌ها نظر خود را اعلام کنند تا در ۲۷ مارس این برنامه را به تصویب برسانند. سخنگوی این شورا اعلام کرد حفظ این ساختمان از اهمیت چندانی برخوردار نیست و احتمالاً خدمات رسانی شورای شهر به این عمارت در آوریل سال ۲۰۱۸ قطع خواهد شد.


البته در تلاش هستیم از سازمان‌ها و مردم این دهکده تقاضای کمک کنیم تا در حفظ و نگهداری بعضی آثار بار مسئولیت را از دوش شورا بردارند.


عمارت «فرندین» در فصل ۳۷ داستان «جین ایر» به خواننده معرفی می‌شود: «خانه اربابی فرندین یک ساختمان بسیار قدیمی بود، وسعت متوسطی داشت و از تزیینات معماری در آن خبری نبود. آن خانه در وسط یک درختستان قرار داشت. قبلاً اطلاعاتی درباره آن به دست آورده بودم. آقای راچستر غالباً در این زمینه حرف می زد، و گاهی هم به آنجا می رفت.  پدرش آن ملک را برای استفاده در مواقع شکار خریده بود. می‌خواست آنجا را اجاره بدهد اما چون محل آن نامناسب و غیر بهداشتی بود نتوانست مستأجری برای آن پیدا کند. فرندین، بنابراین، غیرمسکون و بدون اثاث باقی ماند. فقط دو سه اطاق را برای ارباب آماده کرده بودند تا در فصل شکار از آنها استفاده کند.»


این عمارت در فیلم «بچه‌های راه‌آهن» نیز در قاب سینما نمایان شد و «جنی اگاتر» نقش «بابی» را در آن ایفا می‌کند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x