شبکه خورشیدی انرژی جزیره تائو

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، شرکت تسلا هفته گذشته شرکت سولارسیتی را به قیمت ۲٫۶ میلیارد دلار خریداری کرد و اکنون از پروژه بزرگ خورشیدی خود برای تامین انرژی کل جزیره تائو در ایالت ساموآی آمریکا رونمایی کرده است.

این جزیره قبلا از ژنراتورهای دیزلی بهره می‌برد، اما طی یک سال گذشته شرکت تسلا شبکه کوچکی از پنل‌ها و باتری‌های خورشیدی را در آن نصب کرده که تقریبا ۱۰۰ درصد نیاز انرژی ۶۰۰ نفر سکنه این جزیره را تامین خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که این پروژه نوعی نمایش مزایای بالقوه ادغام شرکت‌های تسلا و سولارسیتی باشد چرا که شبکه خورشیدی تائو از ۵۳۲۸ پنل خورشیدی سولارسیتی و تسلا تشکیل شده و همچنین ۶۰ باتری Powerpacks تسلا نیز در آن استفاده شده است.

این پروژه به جبران مصرف بیش از ۱۰۹ هزار و ۵۰۰ گالن دیزل و همچنین هزینه انتقال این سوخت به جزیره خواهد پرداخت.

این شبکه خورشیدی انرژی جزیره تائو را به مدت سه روز در آب‌وهوای ابری تامین خواهد کرد و ظرفیت آن ظرف هفت ساعت قابل شارژ مجدد است. مشاغل محلی و همچنین سازمان‌های خدمات‌رسان مانند بیمارستان‌ها، ادارات پلیس و اداره آتش‌نشانی این جزیره از نیروی خورشیدی استفاده خواهند کرد.

اجرایی شدن این پروژه که بودجه آن توسط سازمان آمریکایی توسعه اقتصادی ساموآ، سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت کشور آمریکا تامین شده،‌ یک سال طول کشید. این پروژه در نوامبر سال گذشته آغاز شد و به تازگی تکمیل شده است.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم مهندسی را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x