سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) بر امام مهدی (ع) و تمامی شیعیان جهان مبارک باد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

فردا (چهارشنبه) هشتم ربیع الثانی ۱۴۳۹ برابر با ۲۷ دسامبر ۲۰۱۷، سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) بشارت دهنده منجی موعود (عج) است.

مردم ایران در سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع)  شهرهای خود را آذین بسته و با پخش شیرینی و شربت این روز بزرگ را جشن می گیرند.

حضرت  امام حسن عسکری (ع) در هشتم ربیع الثانی ۲۳۲ هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشودند.

این امام همام با تبیین اندیشه های شیعی و رد شبهه های دینی در حفظ و گسترش دین اسلام همت گماشتند و با تبیین عملکرد مسلمانان در زمان امامت حضرت مهدی(عج)، آنان را برای دوره غیبت آخرین امام معصوم آماده کردند.

یازدهمین پیشوای شیعیان مفسر بی نظیر قرآن مجید بودند و در طول دوران امامت خویش، شیوه صحیح تفسیر این کتاب آسمانی را برای  مردم، روشن و با بشارت آمدن منجی موعود، مسلمانان را به دستیابی به آرمان های والای اسلام امیدوار کردند.

امام حسن عسکری (ع) در دوره کودکی از سرچشمه دانش پدر خود، امام هادی(ع) بهره مند شدند و در ۲۲ سالگی با شهادت پدر بزرگوارشان، رسالت سنگین امامت را به مدت ۶ سال تا هنگام شهادت برعهده گرفتند.

دوران زندگی  امام حسن عسکری(ع) همزمان با حکومت خلفای عباسی همچون معتز، مهتدی و معتمد بود، بنابراین آن والامقام با وجود اختناق و محدودیت‏ با تدبیر و آموزشهای صحیح، بر آگاهی و انسجام مسلمانان افزودند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x