رکورد ارتفاع توسط گلایدر ایرباس شکسته می شود؟

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

رکورد ارتفاع توسط گلایدر ایرباس شکسته می شود؟- به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، گلایدر “پرلان ۲” (Perlan 2) متعلق به شرکت ایرباس، به دنبال شکستن رکورد بالاترین ارتفاع پرواز در اواخر سال جاری میلادی است.

گیزمگ افزود، این سامانه هوایی دو سرنشین، به تازگی مجموعه‌ای از پروازهای آزمایشی آزاد را بر فراز El Calafate)”شهر “ال کالافاته”) در آرژانتین انجام داده و به ارتفاع حداکثری ۹ هزار و ۹۰۰ متر رسید.

“پرلان ۲”، یک گلایدر بدون موتور است که برای شکستن رکورد پیشین ارتفاع ۱۵ هزار و ۴۱۶ متری توسط گلایدر “پرلان ۱”(Perlan 1) طراحی شده است؛ رکورد قبلی در سال ۲۰۰۶ توسط خلبان‌های گلایدر “پرلان ۱” به نام‌های”اینار اندولدسن”(Einar Enevoldsen) و “استیو فاست”(Steve Fossett) برجای گذاشته شد.

هدف نهایی گلایدر بال ثابت”پرلان ۲”، رسیدن به لبه فضا با طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. این گلایدر وقتی خالی است، دارای بدنه فوق‌سبک با وزن فقط ۵۰۰ کیلوگرم است؛ همچنین طول بال آن ۲۷ متر بوده و مجهز به یک سیستم تنفس اکسیژن و یک چتر نجات است.

پس از انجام پروازهای آزمایشی اولیه بر فراز اورگن و نوادا، در سال ۲۰۱۶،  ادامه این پروازها به آرژانتین منتقل شد.

ایرباس اعلام کرده در دو ماه آینده، تیم “پرلان”، شاهد شکستن رکورد ارتفاع سال ۲۰۰۶ خواهد بود.

با این که سامانه هیچ موتوری ندارد، قادر به انجام پرواز کنترل شده است بنابراین قادر است نمونه‌های هوای دارای آلودگی کمتر را جمع‌ آوری کند و همچنان در یک مکان مطلوب باقی بماند.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم مهندسی را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x