«راهی دریا با کشتی» برنده جایزه کتاب‌های سفرنامه‌ای «استنفورد دالمن» شد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




«راهی دریا با کشتی» برنده جایزه کتاب‌های سفرنامه‌ای «استنفورد دالمن» شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نشریه «دیلی‌تلگراف»، جایزه ۵ هزار پوندی «استنفورد دالمن» در سال ۲۰۱۵ به سفرنامه «راهی دریا با کشتی» نوشته غنایی درباره تجارت دریایی به «هوراشیو کلیر» رسید.

 

این جایزه که به کتاب‌های سفرنامه‌ای با موضوع معرفی عجایب جهان و سفر می‌پردازد، پیش از این «جایزه کتاب سفر دالمن» نام داشت و در ماه ژانویه امسال با دو برابر کردن مبلغ جایزه خود و با مدیریت «کتاب‌فروشی استنفوردز» نام خود را نیز تغییر داده است. «ریو ویلیام دالمن» یکی از اعضای باشگاه نویسندگان، از طریق این مرکز فرهنگی از سال ۲۰۰۶ به حمایت مالی این رخداد عرصه کتاب پرداخته است.

 

برنده جایزه امسال «کلیر»، در این کتاب شرح سفر خود را با یک کشتی تجاری، به عنوان یکی از اعضای شرکت صاحب کانتینر دریایی و نه به عنوان خدمه به رشته نگارش درآورده است. او خود گفته است که پیوستن به کشتی باربری با هدف آگاهی یافتن درباره کشتی و اقیانوس انجام شده است. با وجود این، این دریانوردان هستند که به موضوع اصلی و واقعی این نویسنده بدل شده‌اند.

 

«کلیر» می‌گوید: «با این کتاب می‌خواستم دیگران را با خود ببرم و بگویم، گوش کنید! امشب کشتی در دریا است و این کسی است که درون آن حضور دارد و این‌ها زندگانی است که آن‌ها می‌گذرانند و بدون آنان هیچ یک از چیزهای که شما آن را عادی می‌خوانید، وجود نخواهند داشت.»

 

وی پیش از این کتاب سفر دیگری با عنوان «پرستوک تنها» نوشته بود که به موضوع مهاجرت پرندگان از افریقای جنوبی به انگلستان می‌پرداخت. «کلیر» هم‌چنین کتاب‌های پرفروشی چون خاطره‌نویسی‌های «دویدن به سوی تپه»، برنده جایزه «سامرست موآم» و «فرار از آموزشگاه» را در کارنامه خود دارد.

 

«بیل برایسون»، نویسنده امریکایی که هم‌اکنون شهروند انگلستان محسوب می‌شود، به عنوان نویسنده افتخاری جایزه «استنفورد دالمن» برگزیده شد. این جایزه بنابر فراخوان دبیرخانه جایزه برای معرفی بهترین سفرنامه‌نویس زنده که عمر خود را وقف چنین گونه‌ای از کتاب کرده باشد، به منتخب نهایی تعلق می‌گیرد. بهترین و پرفروش‌ترین اثر وی در سال ۱۹۹۵ با عنوان «یادداشت‌هایی از یک جزیره کوچک» منتشر شده است. این کتاب در سال ۲۰۰۳ به عنوان اثری که به بهترین نحو انگلستان را شناسانده شناخته شد.


از این نویسنده در ایران کتاب «تاریخچه خصوصی خانه» با ترجمه علی ایثاری کسمایی از سوی نشر آموت به چاپ رسیده است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x