«راشل دولزال»، فعال مدنی سفیدپوست و ادعای سیاه‌پوستی در یک کتاب

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایندیپندنت- «راشل دولزال» فعال حقوق رنگین‌پوستان با اعلام سیاه‌پوستی خود توانست کرسی مدافع حقوق سیاه‌پوستان در واشنگتن را از آن خود کند اما سال گذشته حقیقت زندگی او برملا شد و از این سمت کنار گذاشته شد.
«دولزال» از ادعای خود دست برنداشت و سال گذشته در مصاحبه‌ای با «گاردین» اعلام کرد: «سیاه‌پوستی صرفاً به واسطه ژنتیک رخ نمی‌دهد. بسیاری می‌گویند من قصد داشتم با احساسات سیاه‌پوستان بازی کنم اما من خودم هستم و آنچه را باور دارم به زبان آوردم. گاهی در ذهن خود تصور می‌کنم قرار بود یک شاهزاده مصری باشم اما پدر و مادرم مرا از قصر ربودند و به آمریکا آوردند» اما چنین توجیهاتی کارگر واقع نشد و مردم از این رفتار مصنوعی او به شدت عصبانی شدند.
حالا او پس از یک سال قرارداد کتابی را  امضا کرده است تا به مردم ثابت کند: «نژاد یک مفهوم مصنوعی است و این نژاد پرستی است که سبب تفکیک نژادها شده است و در آغاز وجود نژادهای مختلف منجر به نژادپرستی نشده است.»
وی درباره کتاب خود می‌گوید: «تصور کنید فردی یا یک محیط خاص سازگار نباشد اما در آن محیط باقی بماند و از آغاز تولد هستی او و شخصیتش را به او یادآوری کنند. به نظر شما اوضاع این فرد خوب است؟!»

پس از سخنان پدر و مادر «دولزال»، او را مجبور کردند از سِمت خود به عنوان «رئیس مؤسسه ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» استعفا کند.
با همه اتفاقاتی که در طی این سال‌ها برایش رخ داده است وی معتقد است نگارش این کتاب برای او شروع دوباره‌ای خواهد بود زیرا می‌تواند موضوعات مهمی که طی این سال‌ها درباره آنان تحقیق کرده است بیان کند.
البته باید به خاطر داشته باشیم که در زمانه‌ای که مردم شخصیت خود را همان‌طور که می‌خواهند توصیف و ارائه می‌کنند، «دولزال» مورد جالب و نادری است.
وی همچنان خود را سیاه‌پوست می‌داند و می‌گوید: «این‌گونه که تصمیم گرفتم باشم قدرت بیشتری دارم. تولد شخصیت انسان را شکل نمی‌دهد. این خود انسان است که باید برای زندگی خود تصمیم بگیرد. اگر کسی از من بپرسد می‌گویم احساس سیاه بودن دارم و سفیدپوستی بخشی از وجود من نیست. می‌دانم درک این موضوع برای افرادی که از بیرون به این ماجرا نگاه می‌کنند سخت است اما برای من بسیار عادی است. از کودکی احساس سیاه‌پوستی داشتم اما مجبور بودم خودم را با مردم شهرم که همگی سفیدپوست بودند سازگار کنم. من یاد گرفته بودم که خودم را سانسور کنم.»
پدر و مادر «دولزال» چهار نوزاد سیاه‌پوست را به فرزندخواندگی قبول کرده بودند که سه تای آنها از ایالات متحده و یکی از هائیتی وارد خانواده شده بود. بسیاری معتقدند رشد خانم «راشل دولزال» در میان این خواهران و برادران روی ذهن او تأثیر گذاشت.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x