«دیوید مورلی» جایزه ۵۰۰۰ پوندی شعر «تد هیوز» را به خانه برد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ایندیپندنت، بودجه جایزه «تد هیوز» را «کارول آن دافی»، شاعر و نمایشنامه‌نویس اسکاتلندی که جایزه افتخاری ملک‌الشعرایی را پیش از این دریافت کرده بود فراهم کرد. این جایزه امسال به «دیوید مورلی» برای مجموعه شعر «هدیه نامرئی» رسید.
موضوع شعرهای این شاعر از داستان رم قدیم آغاز شده و به تمثیل‌های سیاسی می‌رسد و شاعر در پی آن است شوریدگی دنیا و حقیت طبیعت و جایگاه ما در آن را مشخص کند.
طی روزهای گذشته اعلام شده بود مجموعه شعر «مورلی» در میان کاربران بسیار محبوب است و بسیاری آن را از این سایت دانلود کرده‌اند.
داوران اعلام کردند خواندن «هدیه نامرئی» درست مانند باز کردن جعبه آتش‌بازی است. یک اثر تئاتری زمانی خود را نشان می‌دهد که صفحات آن را ورق بزنی. «دیوید مورلی» در اشعار خود فرم را تغییر می‌دهد و تجربیات خود را هنرمندانه با مخاطب در میان می‌گذارد و از زنده بودن فرهنگ «رم» سخن می‌گوید و تلاش می‌کند فرهنگی را زنده کند که از نظر بسیاری دیگر ساکت و نامرئی شده است.
پیش از این «اندرو مشن» و «کیت تمپست» برنده جایزه «تد هیوز» شده بودند.
یک شعر از همین مجموعه که درباره پدری که از کمبود خواب رنج می‌برد ۱۲۰۰۰ رقیب را کنار زد و جایزه رقابت ملی شعر را نیز از آن خود کرد و در همان مراسم در لندن جایزه به وی اهدا شد.
این جامعه شعری اعلام کرد: «شعری که برنده جایزه شد لحظه گذرا و خصوصی یک خانواده را نشان می‌دهد. پدری که برای انجام کارهای روزانه وقت خوابیدن ندارد و در نهایت شرمی را که به دلیل انجام نشدن وظایف خود دارد به خواننده نشان می‌دهد. این شعر در فروشگاهی در منطقه مرفه‌نشین در نیویورک رخ می‌دهد اما احساسات و تجربیات آن برای همه انسان‌ها در جهان یکسان است.
«تد هیوز»، نویسنده و شاعر انگلیسی است که از سال ۱۹۸۴ تا هنگام مرگ خود در سال در سال ۱۹۹۸ عنوان ملک‌الشعرایی انگلیس را دارا بود. وی را یکی از بهترین شاعران نسل خود می‌دانند و در فهرست مجله «تایمز» در سال ۲۰۰۸ در رده چهارم بهترین شاعران از سال ۱۹۴۵ قرار گرفت.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x