درگذشت «یومی هو»، نویسنده و تصویرگر کره‌ای کتاب‌های کودکان

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از پابلیشرز ویکلی- «هو» در سال ۱۹۶۴ در کره به دنیا آمد و همان‌جا بیشتر زندگی خود را سپری کرد و به دلیل شغل نظامی پدرش به همراه خانواده به مناطق مختلف سفر می‌کرد. وی طی مصاحبه‌ خود با مجلات کره‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام داد گفته بود: «در دوران کودکی در روستاهای کره جنوبی بزرگ شدم و محل بازی من زمین‌های سرسبز بود.» وی اعلام کرد ظرف‌های خانه را با مادرش می‌شست و به همراه برادرش با قورباغه‌ها بازی می‌کرد.

مادر «هو» دریافته بود دوست پیدا کردن برای دخترش که بسیار از جایی به جایی دیگر منتقل می‌شود سخت است بنابراین وی را به نقاشی تشویق کرد تا کمی از تنهایی وی را کاهش دهد. او رشته طراحی گرافیک را در دانشگاهی در «کره جنوبی» انتخاب کرد و درجه کارشناسی را دریافت کرد. پس از دریافت مدرک خود با تبلیغی در مدرسه هنر نیویورک روبه‌رو شد که نیاز به هنرمندی برای طراحی نقاشی‌های مدرسه داشتند. وی در سال ۱۹۸۹ به نیویورک نقل مکان کرد تا به تحصیل خود ادامه دهد. وی مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد و همانجا با همسرش «استیون دنا» که هنرمند است آشنا شد. خود وی معتقد بود «این سه سال بهترین دوره زندگی من بوده است.»

وی که دیگر ساکن شهر نیویورک بود مجذوب ساختمان‌های وسیع و مردم آن شد. او در این باره گفته بود: «همیشه به ساختمان‌های مختلف سر می‌زدم. دفترم را برمی‌داشتم و به محله چینی‌ها می‌رفتم و طراحی‌های مختلف انجام می‌دادم.»

وی چند سال بعد پیکره‌های مختلفی از شخصیت‌های کره‌ای و آفریقایی-آمریکایی طراحی کرد که منبع الهام کتاب اول وی تحت عنوان «بروکلین» شد. بسیاری از ویراستاران نیویورکی کتاب را دوست داشتند اما مسئولیت انتشار آن را به عهده نگرفتند. کمی بعد از «هو» درخواست شد تصاویر یک کتاب را که درباره داستان‌های قدیمی کره است طراحی کند.

وی تصاویر چندین کتاب از نویسندگان دیگر را طراحی کرده است. از آن جمله می‌توان به کتاب «اولین تولد قمری هنری» نوشته «لنور لوک» و «گاهی یک بامبو هستم» نوشته «ریچل ویل» اشاره کرد. این تصویرگر و نویسنده کودکان خود نیز چند کتاب تصویری برای کودکان به نگارش درآورده است.

«لورا گودوین»، نویسنده درباره وی می‌گوید: «یومی بسیار مهربان و بخشنده بود. همیشه اشتباهات زندگی را به جای پاک کردن و حذف کردن تبدیل به اثری هنری می‌کرد. او فقط یک هنرمند نبود. او جادوگری بی‌نظیر بود و در بسیاری از موارد منبع الهام من بود.»

«آن شوآرتز»، ناشر انتشارات Random House Imprint نیز درباره وی می‌گوید: « یومی یکی از مهربان‌ترین و خلاق‌ترین نویسندگانی است که من لذت کار کردن با آنان را داشته‌ام. هنر او بسیار غنی و اصیل بود. دیدگاه او شبیه هیچ کس دیگر نبود و کار کردن برای او برای من بسیار الهام‌بخش بود. باور نمی‌کنم از میان ما رفته است. دلم برای او بسیار تنگ خواهد شد. یاد او برای همیشه در میان ما باقی خواهد ماند.»

در تاریخ هفتم نوامبر همسر «هو» اعلام کرد که مؤسسه‌ای به نام «سازمان خیریه هو» افتتاح خواهد شد و همه عوایدی که به این سازمان اهدا شود برای تعیین سرمایه تحصیل کودکان کره‌ای صرف خواهد شد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x