درگذشت «ناتالی بابیت»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین ـ نویسنده اثر محبوب کودکان «تاک خانواده‌ای با عمر جاویدان» پس از مدتی مبارزه‌ با سرطان در سن ۸۴ سالگی در آمریکا درگذشت.

از این نویسنده تاکنون سه کتاب به فارسی ترجمه شده است. «تاک خانواده‌ای با عمر جاویدان» با ترجمه‌های «محبوبه موسوی» و «نسرین وکیلی» ، «در جست و جوی خوشمزه‌ترین» با ترجمه «اکرم اکرمی» و «تپه اسرار آمیز نیناک» با ترجمه  «فرشاد موتمنی» از آثار این نویسنده در ایران هستند.

او تاکنون ۱۹ اثر نوشته و ۱۰ اثر نیز تصویرگری کرده است. «اتوبوسی برای اسب مرده»، «ماه بر بالای خیابان»، «چشمان آماریلیس» و «یه چیزی» برخی دیگر از آثار «بابیت» هستند.

«بابیت»، نویسنده و تصویرگر آثار کودکان بود. همسرش اعلام کرد وی روز دوشنبه در خانه شخصی خود در «هامدن» از دنیا رفت.

وی می‌گوید: «اخیرا پزشکان تشخیص دادند او دچار سرطان ریه است.» او معتقد است همسرش با نوشته‌هایش تأثیر بزرگی در دنیا گذاشت و برای همیشه در اذهان مرم دنیا باقی خواهد ماند.

او آثار بسیاری را نوشته و تصویرگری کرد اما بسیاری او را با کتاب «تاک خانواده‌ای با عمر جاویدان» می‌شناسند که درباره مفهوم «جاودانگی و نامیرایی» است. این رمان که در سال ۱۹۷۵ به نگارش درآمد حدود سه و نیم میلیون نسخه به فروش رفت.

کتاب «ماندن در جای دنج» این نویسنده در سال ۱۹۷۵ منتشر شد. این کتاب یکی از آثار پرطرفدار در آن دوران نزد معلمان بود.

«بابیت» همچنین یکی از اعضای اصلی کمیته ادبیات و کتاب کودکان است که در سال ۱۹۸۲ نیز جایزه «هانس کریستین اندرسون» را از آن خود کرد.

 

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x