خانه «ویلیام بلیک» با کمک‌های مردمی و نویسندگان از خطر نابودی نجات یافت

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




خانه «ویلیام بلیک» با کمک‌های مردمی و نویسندگان از خطر نابودی نجات یافت

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نشریه «تلگراف»، در میان کسانی که برای نجات خانه «ویلیام بلیک» اقدام کرده‌اند، اسامی اشخاصی چون «استفن فرای»، «راسل براند» و نویسنده کتاب‌های پرفروش «فیلیپ پولمن» به چشم می خورد. «پولمن» هم‌چنین سمت مدیریت «انجمن بلیک» (گروهی که با کمک‌های مردمی خانه این شاعر مشهور انگلیسی را خریده‌اند) را برعهده دارد.


«بلیک» از سال ۱۸۰۰ تا ۱۸۰۳ در این خانه واقع در «ساسکس غربی» زندگی می‌کرده است.


یکی از اشعار مذهبی «بلیک» که به عنوان پیش‌درآمدی برای اثر مشهور وی «میلتون: یک شعر» سروده شده بود، در مسابقات فوتبال یورو ۲۰۰۰ در بلژیک به عنوان سرود رسمی تیم ملی این کشور انتخاب شده بود.


این خانه که به عنوان یک ساختمان تاریخی رتبه ۲ در انگلستان شناخته شده است، در سال ۲۰۱۳ از سوی خانواده‌ای که از سال ۱۹۲۸ میلادی تملک آن را برعهده داشتند، به قیمت ۶۵۰ هزار پوند به فروش گذاشته شد. «انجمن بلیک» در آن زمان تنها ۴۹۵ هزار پوند برای خرید خانه در اختیار داشت که با کمک‌های انجام شده این مبلغ به بیش از نیم میلیون پوند رسید.


پس از خرید این خانه بنیاد «ساختمان بلیک» تاسیس شد تا وظیفه نگهداری از آن را بر عهده بگیرد.


گفته می‌شود، فقط ۲ ملک از املاکی که این نقاش و شاعر شهیر انگلیسی در آن زندگی می‌کرده، باقی مانده است. دیگر ساختمان مورد استفاده وی اکنون در خیابان «مولتون» جنوبی واقع در لندن قرار دارد.


«بلیک» از دوران کودکی و نوجوانی به هنر و شعر علاقه خاصی نشان می‌داد. در همان سال‌ها بلیک به مطالعه کتب فلسفی و شعر مدرن می‌پرداخت. تجربیات رازآلود بعدی او در زندگی الهام بخش بسیاری از اشعار او در آینده شد.


او مجموعه سروده‌های خود به نام «سرودهای معصومیت» (Songs of Innocence) را در ۱۷۸۹ و مجموعه «سرودهای تجربه» (Songs of Experience) را در ۱۷۹۴ با روشی به نام «چاپ تذهیبی» که خود مبدع آن بود، منتشر کرد. این کتاب‌ها همانند دیگر آثاری که سرود با روش خاص خود تذهیب کاری کرده و به چاپ رساند که با استقبال فراوانی رو‌به‌رو شد و او را در زمره مشهورترین شاعران روزگار خود قرار داد. 


«بلیک» در دوران زندگی خود به دلیل ویژگی‌های خاص خود در سرودن شعر، از سوی همکاران خود دیوانه خطاب شده بود. 

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x