حفظ تنها میراث تئوریسین رنسانس «هارلم»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین- تنها میراث رنسانس «هارلم» خانه‌ای با پلاک برنز است که پیش از این خانه «لنگستون هیوز»، شاعر، داستان‌نویس، و نمایشنامه‌نویس آمریکایی بود.

این خانه مدت‌هاست که خالی مانده است اما جنبشی جدید به راه افتاده است که قصد دارد این خانه را که مأمن مردی بود که نقش بزرگی در ایجاد رنسانس «هارلم» داشت برای تربیت نسل جدیدی از هنرمندان آماده کند.
این پروژه که قرار است به رهبری «رنه واتسون»، نویسنده به سرانجام برسد در پی آن است تا سرمایه‌ای جمع‌آوری کند و اصلاحاتی را در این خانه که حالا دیگر مخروبه شده است ایجاد کند. خود وی در این باره می‌گوید: «به نظر من بسیار مهم است به مکانی مانند «هارلم» که هنرمندان و نویسندگان سیاه‌پوست در آن می‌زیستند اهمیت داده شود. جدای از این موضوع که این خانه به نویسنده‌ای بزرگ تعلق داشت باید به داستان جمعی انسان‌ها و خلق هنرمندان جدید توجه ویژه کرد.»
این خانه که در خیابان صد و بیست و هفتم در شرق «هارلم» قرار دارد در سال ۱۸۶۹ با معماری کلاسیک و شبیه خانه‌های پس از جنگ داخلی ساخته شد. «هیوز» از سال ۱۹۴۷ تا بیست سال بعد و در زمان مرگ خود در این خانه زندگی می‌کرد. این خانه در سال ۱۹۸۲ در فهرست بناهای تاریخی کشور قرار گرفت.
«واتسون» قصد دارد این خانه را مأمنی برای هنرمندان مختلف کند و در کنار آن استعدادهای سیاه‌پوست جدیدی را پرورش دهد. وی امیدوار است این خانه سبب شود هنرمندان با همکاران دیگر خود در جامعه آشنا شوند و معاشرت کنند. خود وی در این باره می‌گوید: «داستان‌های زیادی وجود دارد که قصه انسان‌های مظلوم را روایت می‌کند اما به ندرت دیده می‌شود خود این افراد قصه زندگی خود و جامعه‌شان را روایت کنند.»
«مِگ مدینا»، نویسنده آثار کودک در این باره می‌گوید: «خود من داستان‌هایم را درباره زندگی کودکان و خانواده‌های آمریکای لاتین می‌نویسم.» وی که قرار است عضو افتخاری هیئت امنای این خانه باشد معتقد است: «احساس می‌کنم باید به کودکان جوامع دورافتاده قهرمانانی ارائه کنیم که متعلق به جامعه خودشان باشد.»
«واتسون» در حال جمع‌آوری پول در اینترنت برای تأمین هزینه‌های اضافی این پروژه است. وی امید دارد بتواند حدود ۱۵۰ هزار دلار از این راه کسب کند تا بتواند هزینه اجاره خانه را بپردازد و روند نوسازی را آغاز کند. تاکنون ۵۴ هزار دلار کمک مالی برای انجام این کار جمع‌آوری شده است. «واتسون» می‌گوید هزینه اجاره شش ماهه این خانه حدود ۴۰ هزار دلار است.
این خانه که پیش از این برای فروش گذاشته شده بود حدود یک میلیون دلار قیمت دارد اما تاکنون به موفق به فروش آن نشده‌اند. بسیاری از خریداران نیز به دلیل نیاز خانه به بازسازی زیاد از خریدن آن منصرف شده‌اند. وسایل این خانه از سال ۱۹۹۹ توسط صاحب خانه نگهداری شده است.
حدود یک قرن است که «هارلم» با زندگی سیاه‌پوستان و فرهنگ در آمریکا عجین شده است. اینجا مکان تولد رنسانس «هارلم» است. رنسانس «هارلم» یک نهضت هنری و ادبی در میان نویسندگان آمریکایی-آفریقایی بود که در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ جریان داشت. طرفداران این جریان که اغلب سیاه‌پوست بودند نیاز به انقلابی در ادبیات و هنر سیاه‌پوستان را احساس و آثار زیادی را در آن دوره خلق کردند. خود «هیوز» در «میسیسوری» به دنیا آمده بود و اولین بار در سال ۱۹۲۱ به نیویورک قدم گذاشت. اگرچه او هیچ وقت تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام نرساند اما پس از ورود به نیویورک عاشق این شهر به ویژه «هارلم» شد و تأثیر بسیار زیاد بر هنر و نوشته‌های او داشت و در مقابل خود او تأثیر زیادی بر این شهر به جای گذاشت.
برای «واتسون» و همکارانش حفظ این خانه به معنای حفظ فقط یک خاطره نیست بلکه راهی برای حفظ تاریخچه سیاه‌پوستان «هارلم» برای همه افرادی که در گذشته، حال، و آینده این مکان را برای دیدن و زندگی انتخاب می‌کنند است. «همکاری «هیوز» با دیگر نویسندگان و هنرمندان، موزیسین‌ها، و آهنگ‌سازان میراثی بی‌نهایت است که نباید آن را از دست بدهیم. هدف ما ایجاد دیدگاهی ویژه در جوانان است. جایی که امکان پردازش دنیا را داشته باشند، جایی که یاد بگیرند چگونه به ناعدالتی‌های دنیا پاسخ دهند، و چطور زیبایی را در اشیای عادی دنیا کشف کنند. این پروژه تلاشی است برای حفظ تنها میراثی که «لنگستون هیوز» برای دنیا به جا گذاشته است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x