حذف چراغهای راهنمایی با “حباب مجازی”

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
مهندسان سنگاپوری از ابداع جدیدی برای خودروهای خودران خبر دادند که عملا وجود چراغ‌های راهنمایی را بی‌فایده خواهد کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، خودروهای خودران نه تنها برای امنیت بیشتر ما، بلکه به طور مثال با روان‌سازی ترافیک شهری برای راحتی و آرامش خیال نیز طراحی شده‌اند.
مهندسان سنگاپوری از ابداع یک فناوری الگوریتم جدید موسوم به “حباب مجازی” برای خودروهای خودران خبر دادند که این امر را محقق می‌کند.
این سامانه با کنترل خودکار سرعت و فاصله در واقع خودرو را داخل یک حباب مجازی قرار می‌دهد، به طوری که حتی دیگر نیازی به ترمز و توقف تا رسیدن به مقصد نخواهد بود!
این الگوریتم توسط مهندسان آژانس علوم، تحقیقات و فناوری سنگاپور ابداع شده است.
به گفته مهندسان این پروژه می‌توان با ترکیب کروز کنترل هوشمند با سیستم ارتباطات داخلی خودروها برای همیشه از شر ترافیک سنگین خلاص شد و دیگر نیازی به چراغ‌های راهنمایی نخواهد بود.
سامانه طراحی شده با چیزی به نام “نیروی دافعه تطبیقی” کار می‌کند. بدین صورت که هر چه دو خودرو به هم نزدیک‌تر شوند توسط این سامانه به عقب رانده می‌شوند و در واقع فاصله ایمنی در همه حال رعایت می‌شود.
البته این موضوع بدین معنی نیست که دو خودرو توسط ترمز زدن فاصله از هم را حفظ می‌کنند، بلکه سامانه هوشمند خودرو با پردازش کلی مسیر اعم از میزان ترافیک و راه‌های پیش رو در تمام طول مسیر بدون ترمز و توقف حرکت خواهد کرد.
استفاده از “حباب مجازی” در شرایط آزمایشگاهی نشان داد که این سامانه می‌تواند از تصادفات زنجیره‌ای و مسائلی از این قبیل نیز جلوگیری کند.
به گفته گروه تحقیقاتی “حباب مجازی” نیازمند حداقل‌های هوش مصنوعی در خودرو است و از آن در خودروهای فعلی نیز می‌توان استفاده کرد و در این صورت قبل از رواج خودروهای خودران هم می‌شود چراغ‌های راهنمایی را از سطح شهرها جمع‌آوری کرد. ضمن اینکه با خودروهای دارای هوش مصنوعی پیشرفته هم کاملا سازگار است.
نتایج این تحقیقات در مجله “Transportation Research” منتشر شده است.
خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x