حذف عنوان برنده جایزه نوبل از وبسایت شخصی «باب دیلن»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین ـ بر اساس گفته «سارا دانیوس»، عضو ثابت آکادمی نوبل، تلاش بسیاری از طریق نزدیکان «باب دیلن» برای برقراری ارتباط با او پس از برگزاری این مراسم صورت گرفت اما او همچنان در این زمینه سکوت اختیار کرده است.

«دیلن» که به‌تازگی بخشی از ترانه‌های منتشرنشده خود را از آرشیو بیرون کشید و به خوانندگان خود ارائه کرد از تأثیرگذاری خود در دنیای ترانه آگاهی دارد اما همیشه از تلاش دیگران برای محدود کردن و تبدیل او به چیزی که دلش نمی‌خواهد باشد فرار کرده است.

در سال ۱۹۶۵ که دیگر فقط عنوان یک «خواننده» را نداشت و به سخنگوی یک نسل تبدیل شده بود در یک کنفرانس خبری در «سان فرانسیسکو» از او سؤال شد که آیا خود را بیشتر خواننده می‌داند یا شاعر! و او در پاسخ گفته بود که خود را شاعر می‌داند.

در جولای سال ۱۹۶۶ و در اوج شهرت خود دچار حادثه‌ای با موتورسیکلت خود شد و برای مدتی از انظار عمومی دور ماند. با اینکه اعلام شده بود چندین دنده او در این حادثه شکسته است اما هیچ‌وقت به بیمارستان نرفت. بعدها و در کتاب خاطرات خود نوشت: «سانحه‌ای هنگان موتورسواری برای من رخ داد و آسیب جدی دیدم اما در خانه استراحت کردم و بهبود یافتم. دلم نمی‌خواست در بیمارستان و زیر نظر خبرنگاران باشم.»

اتفاقات هفته گذشته تاکنون برای همه عجیب است و شواهدی وجود ندارد که این رفتار او و پاک کردن این عنوان از وبسایت شخصی به انتخاب خود وی صورت گرفته است یا خیر. وبسایت‌های شخصی اصولاً توسط نزدیکان فرد اداره می‌شود و ممکن است اصلاً «دیلن» اطلاع نداشته باشد که این عنوان در سایت اضافه یا حذف شده است. اما دور از ذهن است که «جف روزن»، مدیر برنامه‌ از این موضوع اطلاع نداشته باشد.

بعضی از طرفدارن «دیلن» معتقدند او نباید این جایزه را بپذیرد اما آکادمی جایزه نوبل اهمیتی برای رد این جایزه توسط افرد قائل نیست و چه فرد این جایزه را بپذیرد یا رد کند نام آنان را در فهرست برندگان قرار خواهد داد.

جالب است بدانید آلفرد نوبل سازنده اسلحه و مخترع دینامیت بود. «ویل سلف»، نویسنده انگلیسی در این باره می‌گوید: «به «دیلن» هشدار می‌دهم که اگر این جایزه را بپذیرد با بنیادی ارتباط برقرار می‌کند که ثروت خود را از راه ایجاد اسلحه و مواد منفجره کسب کرده است.» و از آن جا که او همیشه مخالف سلاح‌های کشتار و جنگ بوده است این موضوع دیگران را متعجب خواهد کرد.

البته با اینکه «دیلن» عکس‌العملی درباره به دست آوردن این جایزه نشان نداده است و بسیاری این رفتار او را غیرقابل‌پیش‌بینی می‌دانند اما بسیاری معتقدند وی کارهای غیرمنتظره بسیاری در زندگی انجام داده است و این رفتار او اصلا عجیب نیست؛از جمله آنها می‌توان به حضور او در تبلیغات شرکت‌های کادیلاک و پپسی اشاره کرد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x