جیب‌هایی که منتظر یار مهربانند/ روش‌هایی برای انتخاب درست کتاب‌خوان الکترونیک

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




جیب‌هایی که منتظر یار مهربانند/ روش‌هایی برای انتخاب درست کتاب‌خوان الکترونیک

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از wikihow، درنظر گرفتن این نکات به فرد کمک می‌کند تا تصمیم بگیرد چه نوع کتاب‌خوان الکترونیکی را برای خرید برگزیند.


درباره کتاب‌خوان‌های الکترونیکی موجود در بازار تحقیق کنید

کتاب‌خوان الکترونیکی روشی مؤثر در دسترسی به کتاب‌های موجود در بازار است اما اصولاً از وضوح تصویر بالایی برخوردار نیستند و صفحه‌های پیش‌زمینه سیاه و سفید دارند. در مقایسه با کامپیوتر و تلفن‌های هوشمند لاغرتر و روشن‌تر هستند و باتری ماندگارتری دارند. طرفداران کتاب‌خوان الکترونیک عموماً چند صفحه از کتاب‌های مختلف را به صورت همزمان باز می‌کنند. بعضی کاربران از برنامه‌های مختلف برای مطالعه کتاب استفاده می‌کنند یا از کتاب‌خوان‌هایی بهره می‌گیرند که توانایی یادداشت برداشتن در آن وجود داشته باشد. البته کاربران این وسیله لذت خواندن کتاب از نزدیک و در دست گرفتن یک جلد را از دست می‌دهند. اما داشتن کتابخوان الکترونیک نیز مزایای خاص خود را دارد. مثلا حمل این وسیله آسان‌تر است و می‌تواند اطلاعات بیشتری نسبت به قطورترین کتاب‌های دنیا را در خود جای دهد. بنابراین بردن کتاب دلخواهتان به مسافرت یا تفریح بسیار آسان می‌شود.


دنبال اطلاعات مناسب در کتاب‌خوان الکترونیک باشید

برای انتخاب کتاب‌خوان الکترونیک باید به نکات زیادی توجه کرد. باید در نظر داشت که انتخاب چنین برنامه‌ای مانند انتخاب کتاب یا ماشین است. هر فرد بسته به نیاز و انتظار خود از آن نوع خاصی را برمی‌گزیند. نکات زیر دارای اهمیت بسیاری است:


حافظه: کتاب‌خوان الکترونیک موردنظر شما ظرفیت چند کتاب را دارد. آیا می‌توان ظرفیت حافظه را افزایش داد؟


فرمت: آیا کتاب‌خوان الکترونیک موردنظر شما توانایی باز کردن فایل‌های متفاوت با فرمت‌های مختلف را دارد؟ وجود داشتن یا نداشتن این توانایی در یک دستگاه قیمت آن را افزایش خواهد داد؟


ارتباط اینترتی: ایا کتاب‌خوان الکترونیک موردنظر شما توانایی اتصال به Wifi را دارد؟ کتابخوان‌های الکترونیک جدید این توانایی را دارند.


توانایی صفحه: رنگ، اندازه، و انعکاس نور کتاب‌خوان باید با چشمانتان مهربان باشد. رنگ سیاه‌وسفید برای خواندن رمان و کتاب‌ خواندن در روز روشن بسیار خوب است. اما برای خواندن مجله و تماشای کاریکاتور پیش‌زمینه رنگی مناسب‌تر است.


اندازه و راحتی: اگرچه اندازه و وزن کتاب‌خوان الکترونیک بسته به سلیقه هر فرد متفاوت است اما معیارهایی برای ارزشیابی این موضوع وجود دارد؛ این‌که آیا وزن کتاب‌خوان الکترونیک‌تان از یک کتاب کمتر است یا خیر؟ زیرا اگر سنگین باشد اذیت می‌شوید. بنابراین قبل از خرید از وزن ایده‌ال یک کتاب‌خوان الکترونیک خوب اطلاع کسب کنید.


باتری: باید به قدرت باتری کتاب‌خوان الکترونیک خود توجه کنید تا پس از یک ساعت کتاب خواندن قدرت خود را از دست ندهد و خاموش نشود.


سهولت دانلود: آیا دانلود کتاب‌های الکترونیکی با کتاب‌خوان موردنظر امکان‌پذیر است؟ آیا حتما باید به کامپیوتر وصل شود یا خود توانایی دانلود کردن را دارد.


نظرات مردم درباره کتاب‌خوان الکترونیک مورد نظر را در اینترنت بررسی کنید

اگر چه انجام این کار زمان‌بر است اما  قبل از انتخاب یک محصول گران‌قیمت باید این کار را انجام داد. از خرید بهترین محصول در زمان خرید و امکان انجام کارهای مورد انتظار خود اطمینان حاصل کنید. برای این کار بهتر است هم از نظر کاربران و هم از توضیحات خود محصول بهره بگیرید. می‌توانید از اطرافیان خود نیز درباره خرید کتاب‌خوان الکترونیک سؤال بپرسید. مثلاً بعضی کتاب‌خوان‌ها فقط اجازه دانلود کتاب‌هایی را می‌دهند که از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد اما بعضی دیگر به شما این امکان را می‌دهند که به سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف دسترسی داشته باشید. تحقیق و جستجو از افرادی که پیش از شما از کتاب‌خوان الکترونیک موردنظر استفاده کردند بهتر است چون مردم اصولاً تاکید بسیاری بر تکرار نکردن اشتباهات خود توسط دیگران دارند!


از خرید اینترنتی بپرهیزید

پس از انجام تحقیقات فهرستی از ویژگی‌های موردنظرتان تهیه کنید و به فروشگاه بروید. زمانی را صرف استفاده از کتاب‌خوان الکترونیک در فروشگاه‌های مختلف کنید و سؤال‌های خود را از مسئول فروشگاه بپرسید. صفحه نمایش را امتحان کنید. همه این کارها برای گرفتن تصمیم بهتر در پایان انجام می‌دهید. مثلاً یک فصل از کتابی را با کتاب‌خوان مورد آزمایش بخوانید تا بتوانید سهولت استفاده از متن، ورق زدن، یا یافتن اطلاعات را امتحان کنید.


برای تصمیم‌گیری عجله نکنید

بهتر است پس از سر زدن به چند فروشگاه به منزل برگردید و برای خرید عجله نکنید. شما تحقیقات خود را انجام داده‌اید. حالا بهتر است به ذهن خود اجازه دهید پس از چند روز بهترین گزینه را برای شما انتخاب کند. از خرید مدل یا مارک قدیمی‌تر نترسید چون کتاب‌خوان الکترونیک پدیده‌ای جدید است و مارک‌های کنونی بازار ماندگار خواهند بود و کاربرد مدل‌های قدیمی فرقی با مدل‌های جدید ندارد. از طرفی ضمانت‌نامه محصول خود را بررسی کنید.

 

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x