جدیدترین سایت دانلود کتاب الکترونیکی که رقیب آمازون شده است

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

سایت دانلود کتاب-www.globyte.ir-گلوبایت کتاب-globyte book

هر چند هنوز بحث قانونی یا غیرقانونی بودن فروش دوباره کتب الکترونیکی در امریکا و اروپا در جریان است، راه اندازی وب سایت فروش کتب الکترونیکی دست دوم در هلند پاسخی غیر مستقیم به این داستان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سایت «تام کابینت» توسط یک کاربرهلندی ایجاد شده و کاربران را به خرید و فروش ای.بوک دست دوم تشویق می‌کند.

سیستم تام‌کابینت/Tom Kabinet، مشابه سیستم خرید و فروش موسیقی موسوم به ری.دی جی است{لینک} است منتها با این تفاوت که در ری.دی جی باید اپلیکیشن مخصوص روی سیستم خریداروفروشنده نصب شده و بعد از خرید، آهنگ از روی سیستم فروشنده پاک شود. اما در سیستم تام کابینت اعتماد بین دو طرف به صورت غیر دیجیتالی است و فروشنده از خریدار تقاضا می کند تا فایل مورد نظر را پاک کند اما ساز و کار فنی پشت این تقاضا وجود ندارد.

سایت هلندی در مجموع در بحث نقل و انتقال فایلهای دیجیتالی دچار ضعف ساختاری بوده و تعداد کتب و تنوع موضوعی در آن کم بوده و اغلب به زبان هلندی محدود شده است.

از سوی دیگر کتب الکترونیکی در فرمت Epub بوده و علی رغم داشتن واترمارک ، فاقد DRm یا مدیریت حقوق دیجیتال است و به همین خاطر در بخش مدیریت کاربری نیز اسیر ضعف‌های ساختاری است و نمی‌تواند کتابهای موجود در آی بوکس اپل، گوگل پلی و … را پشتیبانی کند. حتی از ای‌بوک‌های کیندل که فاقد DRMهستند نیز نمی‌تواند پشتیبانی کند.

هر چند سایت هلندی در ابتدای راه قرار دارد و سیستم حقوقی و مالکیت‌های معنوی اتحادیه اروپایی را به چالش کشیده، اما باید دید مقامات در آینده چه تصمیمی برای ادامه حیات چنین سایتهایی می‌گیرد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x