تونی هریسون برنده ۴۰ هزار پوندی جایزه ادبی دیوید کوهن ۲۰۱۵

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

تونی هریسون برنده ۴۰ هزار پوندی جایزه ادبی دیوید کوهن ۲۰۱۵-www.globyte.ir-گلوبایت کتاب

جایزه دوسالانه ادبی دیوید کوهن برنده خود را شناخت. تونی هریسون ، شاعر و نمایشنامه‌نویس سیاسی به‌پاس یک عمر دستاورد ادبی مستحق دریافت جایزه ۴۰ هزار پوندی ۲۰۱۵ شد.

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از (ایبنا)مارک لاوسون رئیس هیئت‌داوران در مراسم پنجشنبه شب در کتابخانه بریتانیا وی را برنده ۲۰۱۵ جایزه دیوید کوهن اعلام کرد.

شاعر ۷۷ ساله که ۷۰ سال پیش اولین شعرش را گفت در سال ۱۹۸۵ روی سنگ قبر والدین خود هجو نامه ای نوشت و به دلیل بکار بردن الفاظ رکیک توسط سیاسیون مورد اعتراض واقع شد. بعداً گرافیتی نوشته شده وی در سال ۱۹۸۷ به صورت فیلم و ۱۲۱ نماینده خواستار توقف پخش فیلم شدند. اما آن‌ها موفق نشده و آن شب ۲ میلیون انگلیسی پای تلویزیون نشسته و فیلم هجویه را دیدند. (در سال ۲۰۱۳ جایزه جامعه تلویزیون را از آن خود کرد و رادیو ۴ متن شعر را به‌طور کامل بعداً پخش کرد.)

هریسون ضمن قدردانی بسیار زیاد از اینکه وی را برنده کرده‌اند گفت این جایزه به وی انرژی مضاعف می‌دهد تا در آستانه هشتمین دهه از زندگی ، خلاق تر باشد و اشعار و نمایشنامه‌های بیشتری را به جامعه ادبی تقدیم کند.

جایزه دیوید کوهن که سال ۱۹۹۳ تأسیس شد، جایزه ادبی دوسالانه‌ای است که به نویسنده، رمان‌نویس، نویسنده داستان کوتاه، شاعر، مقاله‌نویس و یا نمایشنامه‌نویسی که به زبان انگلیسی کارهای درخور و شایسته‌ای را عرضه کرده باشد تعلق می‌گیرد.

مبلغ جایزه نیز ۴۰ هزار پوند است که بنیاد جان کوهن با مدیریت شورای هنری انگلیس به یک انگلیسی یا ایرلندی شایسته، تقدیم می‌کند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x