تولید قطعات در فضا

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

شرکت “ساخته شده در فضا” که در زمینه تولید قطعات مورد نیاز در فضا با استفاده از چاپ سه‌بعدی فعالیت می‌کند، از جدیدترین محصول خود که علاوه بر تولید قطعات، سازه‌ آنها را نیز در فضا تکمیل می‌کند، رونمایی کرد.

به گزارش گلوبایت کتاب و به نقل از ایسنا، شرکت “ساخته‌ شده در فضا” (Made in spacee)‌ از جدیدترین دستگاه خود که می‌تواند در فضا قطعه تولید کرده و با استفاده از بازوهای رباتیک خود آنها را به هم متصل کند، رونمایی کرد.

این دستگاه که “معمار فضانورد”( Archinaut)  نام دارد، تلفیقی از یک چاپگر سه‌بعدی و چند بازوی رباتیک است که پس از چاپ شدن قطعات، آنها را به هم متصل می‌کند.

این دستگاه می‌تواند به عنوان یک کارخانه تولیدی خودکار در فضا مورد استفاده قرار بگیرد.

“اندرو راش” (Andrew Rush) ،رئیس شرکت “ساخته‌ شده در فضا” گفت: ما بسیار خرسندیم که موفق به ساخت تجهیراتی شده‌ایم که می‌تواند صنعت فضایی را متحول کند.

وی افزود: از دست دادن تجهیزات و قطعات ضروری در فضا می‌تواند بسیار خطرناک باشد و ما تلاش می‌کنیم بتوانیم تمام نیازهای فضانوردان و تجهیزات فضایی را در فضا رفع کنیم و وابستگی آنها به زمین را کاهش دهیم.

راش خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین چالش‌هایی که در زمان ساخت “معمار فضانورد” وجود داشت، انتخاب سخت‌افزار و مواد سازنده آن بود. ما باید گزینه‌ای را انتخاب می‌کردیم که هم برای تولید قطعات مورد نظر ما و هم دیگر حاضران در فضا قابل استفاده باشد.

رییس این شرکت در ادامه گفت: به علاوه این مواد باید در دمای بسیار بالا یا پایین و در معرض اشعه‌های کیهانی برای مدت طولانی قابل استفاده باشند.

ابعاد این دستگاه در حدود یک کوله‌پشتی متوسط است و می‌تواند سازه‌هایی به طول چندین متر تولید کند.

استفاده از زباله‌های فضایی بازیافت شده یکی از قابلیت‌های منحصر بفرد این دستگاه است.

شرکت “ساخته شده در فضا” تحت نظر و حمایت ناسا فعالیت می‌کند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x