تولید دیواره واگن‌ قطارهای مسافری با فوم‌های آلومینیومی محققان کشور

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوری‌های مواد تولید فوم‌های آلومینیمی به تولید صنعتی رسید ضمن آنکه با امضای تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های واگن‌سازی، از این محصول برای ساخت دیواره واگن قطارهای مسافری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، تولید فلزات به شکل متخلخل در چند دهه گذشته مورد توجه بسیار دانشمندان بوده است. تغییر رفتار و خواص فلز به دلیل ماهیت متخلخل بودن آن خواص ویژه و شگفت انگیزی ایجاد می‌کند که زمینه‌های کاربرد بسیاری را ممکن می‌سازد.
فوم‌های فلزی با توجه به پیچیدگی دانش فنی تولید در زمره مواد پیشرفته تلقی شده و تحقیق در زمینه آنها از مطالعات به روز و در مرز دانش است.
در این میان فوم‌های آلومینیومی به دلیل دارا بودن مجموعه‌ای از خواص منحصر به فرد همچون دانسیته بسیار پایین، استحکام بالا، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر اشتعال، سازگاری کامل با محیط زیست از کاربردهای بیشتری برخوردار هستند.
مجموعه رفتار این ماده زمینه استفاده و کاربرد آن را در صنایع بسیاری ایجاد کرده که از آن جمله می‌توان به صنایع نظامی، خودروسازی، ریلی، ساختمانی، دریایی و هوایی، نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع دکوراتیو اشاره کرد.
یکی از شرکت‌های دانش بنیان حوزه مواد با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و همکاری ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، موفق به راه اندازی واحد پایلوت تولید تختال‌های فومی آلومینیمی (سلول بسته) شد.
با توجه به آزمون‌های کنترل کیفی انجام شده بر روی نمونه‌های تولیدی، خوشبختانه این محصول از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و مورد استقبال صنایع داخلی قرار گرفته است.
در حال حاضر تفاهم نامه‌ای با یکی از شرکت‌های واگن سازی برای ساخت دیواره واگن قطارهای مسافری منعقد شده و این محققان امیدوارند در سال‌های آتی زمینه صادرات این محصول فراهم شود.
خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x