تولید تجهیزات پزشکی در فضا

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، بیشتر افراد رویای رفتن به فضا را در سر دارند، اما برخلاف آنچه فیلم‌ها به تصویر می‌کشند زندگی در فضا آسان نیست. به عنوان مثال اگر فضانوردان در پایگاه فضایی ISS دچار آسیب جزئی شوند و به ابزارهای پزشکی نیاز داشته باشند باید منتظر ماموریت تدارکاتی باشند که ماه‌ها زمان لازم است.

ساینس افزود، به تازگی شرکت جدیدی در مورد تجهیزات پزشکی فضایی در تورنتو با نام ۳D4MD تاسیس شده است. این شرکت با استفاده از چاپ سه بعدی و فناوری کم هزینه تجهیزات پزشکی برای فضا فراهم می کند.

بر اساس وبسایت این شرکت روش ابداعی آنها موجب طراحی منابع پزشکی برای درمان بیماری و یا جراحت فضانوردان در طی ماموریت‌های فضایی خواهد شد.این روش امکان چاپ سه بعدی ابزارهای پزشکی در ایستگاه فضایی بینالمللی (ISS) را ایجاد کرده است.

جولین وانگ موسس این شرکت اظهار کرد: ما با اسکن لیزری مراحل مختلف ایجاد دستکش فضایی را ذخیره می‌کنیم و با استفاده از نرم‌افزاری مستقل نمونه دیجیتالی از تراشه انگشتی مناسب کاربر تهیه شده و فایل دیجیتالی از زمین به ایستگاه فضایی ارسال و چاپ سه‌بعدی در فضا انجام می‌شود.

طراحی موارد مختلف برای ISS مشابه طراحی برای مناطق دور افتاده است. در مناطق روستایی و دورافتاده با استفاده از تلفن‌های همراه بیمار بررسی شده و با کمک چاپگرهای سه‌بعدی با قدرت خورشیدی کارکنان مراکز پزشکی تجهیزات پزشکی مربوطه را ایجاد می‌کنند.

استفاده از این روش موجب کاهش هزینه‌ها و زمان در ناسا خواهد شد و این روش نه فقط در ناسا بلکه برای زندگی در مناطق روستایی که به مراقبت‌های پزشکی دسترسی ندارند سودمند خواهد بود.

این شرکت در حال حاضر در حال ساخت کتابخانه دیجیتالی مشابه آیتونز  iTunes بوده و به جای فایل‌های صوتی و تصویری، کاربر قادر به انتخاب و دانلود فایل‌هایی با قابلیت چاپ سه‌بعدی برای هزینه کمتر و شخصی‌سازی تجهیزات پزشکی خواهد بود.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم پزشکی را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

 

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x