تولید انرژی پاک با گام‌های عابران در خیابان

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، بسیاری از افراد انرژی پاک را در کنار پانل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی تصور می‌کنند، اما این انرژی را می‌توان با گام‌های عابران در خیابان نیز تولید کرد.

لاس وگاس با روشی منحصر به‌ فرد انرژی جنبشی تولید کرده که با این روش آلودگی ناشی از انتشار کربن کاهش خواهد یافت. در این طرح انرژی الکتریکی لازم برای روشنایی خیابان از گام برداشتن عابران تامین می‌شود.

شرکت NYC لامپ‌هایی با پانل‌های خورشیدی و انرژی جنبشی را در خیابان‌های لاس وگاس نصب کرده که این چراغ‌ها اولین چراغ‌های خیابانی هوشمند در جهان هستند که انرژی خود را از گام‌های عابران تامین می‌کنند.

«کارولین جی گودمن»، شهردار لاس وگاس اظهار کرد: هدف ما ارائه بیشترین خدمات شهری با پایداری در دراز مدت است و برای رسیدن به این هدف در تایید ساختمان‌ها، پروژه‌های خورشیدی، احیای آب، وسایل نقلیه بدون نیاز به سوخت فسیلی و نور پایدار خیابان‌ها تلاش می‌کنیم.

برآوردها حاکی از آن است که سالانه در جهان ۴۰ میلیارد دلار برای روشنایی بیش از ۳۰۰ میلیون چراغ خیابانی به سبک سنتی هزینه صرف می‌شود و نتیجه آن انتشار ۱۰۰ میلیون تن آلودگی کربن است.

بنابراین چراغ‌های خیابانی خورشیدی- جنبشی به کشورها در جهت کاهش آلودگی هوا کمک کرده تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر رسانده و انرژی ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر تولید کنند.

این شرکت قصد دارد با کمپین جمع‌آوری پول، هزینه نصب این چراغ‌ها را در ۱۰ روستای آفریقایی تامین کند.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم مهندسی را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x