توسعه کتابخوانی در خطوط هوایی با کتاب‌خوان های الکترونیکی و محتوای دیجیتال

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
توسعه کتابخوانی در خطوط هوایی با کتاب‌خوان های الکترونیکی و محتوای دیجیتال
توسعه کتابخوانی در خطوط هوایی با کتاب‌خوان های الکترونیکی و محتوای دیجیتال

اواخر ۲۰۱۳ بود که اداره هوانوردی فدرال امریکا / FAA طی مصوبه جدید اجازه داد تا مسافران خطوط هوایی ضمن پرواز از کتاب‌خوان الکترونیکی و تبلت خود برای خواندن محتوای دیجیتال استفاده کنند.

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از (ایبنا) بعد از گذشت یک سال از تصویب این قانون، اغلب شرکت‌های هواپیمایی تسهیلات لازم را برای مسافران فراهم کردند و تعطیلات ۲۰۱۴ نشان داد اغلب مسافران توانستند از محتوای دیجیتال مانند کتاب الکترونیکی، مجلات الکترونیکی و روزنامه‌های الکترونیکی بهره بگیرند.

بیش از ۳۱ شرکت هواپیمایی بزرگ در امریکا قانون را اجرا کرده و در بیش از ۹۵ درصد از ترافیک هوایی امریکا استفاده از تبلت و کتاب‌خوان الکترونیکی مجاز شمرده‌شده است. استرالیا، کانادا و اغلب پروازهای اروپایی نیز به مسافران خود اجازه داده‌اند تا حین پرواز کتاب الکترونیکی بخوانند و از ابزار مربوط استفاده کنند.

در همین فاصله، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پیشنهاد خواندن محتوای دیجیتال را در قالب ارائه سرویس‌های روزنامه، مجله و کتاب از طریق پایانه‌های رایانه‌ای خود در داخل هواپیما به مسافران را در اولویت برنامه‌های تجاری خود قرار داده و با امضای قرارداد با ناشران دیجیتال و توزیع‌کنندگان محتوای دیجیتال دست به تجارت جدیدی در طول مسیر هوایی زده‌اند.

برخی شرکت‌های هواپیمایی نیز هنگام فروش بلیت پیشنهاد عرضه رایگان برخی کتاب‌های الکترونیکی را در طول مسیر به مسافران خود می‌دهند تا ضمن جذب مشتری، سود دوجانبه داشته باشند.

شرکت هواپیمایی «جت بلو»/jetblue در شراکت جدید خود با انتشارات هارپرکالینز، مجموعه‌ای از پرفروش‌های روز دنیا را در فرمت دیجیتال روی سیستم رایانه‌ای خود قرار داده تا کاربران با زدن دکمه خرید بتوانند کتاب الکترونیکی/eBook موردنظر خود را خریداری کنند.

پس از خریداری کتاب، سیستم وای-فای داخل هواپیما با سیستم تبلت و کتاب‌خوان کاربر سازگاری خودکار شده و کتاب روی ابزار الکترونیکی کاربر پیاده می‌شود.

در سیستم جدید جت بلو/jetblue کتاب‌های روز مانند«گوشت و خون» نوشته پاتریشیا کورن ول، «بله لطفاً» نوشته «امی پوهلر»، «پایان بازی» نوشته جیم فری و نیلز جانسون-شلتون و کتاب «پتی گربه و عینک جادویی‌اش» نوشته «جیمز دین» در لیست فروش داخل هواپیما قرار دارد.

کمپانی پرس ریدر – بزرگ‌ترین توزیع‌کننده محتوای دیجیتال روزنامه و مجله در دنیا، در قراردادی با شرکت هوایی Virgin به مسافران اجازه دسترسی به ۳ هزار کتاب دیجیتال را می‌دهد. پرس ریدر همچنان در قراردادی با flyDubai صدها صفحه از کتاب‌های دیجیتال را به صورت رایگان در اختیار مسافران در طول پرواز قرار داده است. مسافران اجازه دانلود رایگان و خواندن کتاب‌های برگزیده را در طول سفر با flyDubai دارند.

درعین‌حال جریان مخالف این موضوع یعنی استفاده از وسایل الکترونیکی حین پرواز نیز به راه افتاده و در امریکا بیش از ۶۰ هزار شکایت از سوی مسافران برای سازمان اداره هوانوردی فدرال ارسال‌شده است. آن‌ها به مصوبه‌ای که اجازه داده تا مسافران از وسایل الکترونیکی حین پرواز استفاده کنند، اعتراض دارند و وکلای آن‌ها استدلال آورده‌اند که این‌گونه وسایل قابل‌حمل باعث منحرف شدن ذهن مسافران از اطلاعیه‌های امنیتی حین پرواز می‌شود که این امر جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

معلوم نیست که چنین دلایلی بتواند روی مصوبه خطوط هوایی تأثیر بگذارد اما به هر حال مرجع رسیدگی، جایی نیست جز اداره هوانوردی فدرال.

در ۹ ماه اول ۲۰۱۴ هواپیماهای خطوط هوایی امریکا بیش از ۵۷۴٫۳ میلیون جابجایی را انجام داده‌اند و کاربران زیادی از اینکه توانسته‌اند از وسایل الکترونیکی خود بهره بگیرند، بسیار خوشنود هستند.

واقعیت این است که خواندن کتاب و گوش دادن به موسیقی و … می‌تواند در کاهش استرس ناشی از مسافرت هوایی بسیار مؤثر باشد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x