توافق جدید انتشارات آلمانی مک‌میلان با آمازون درباره قیمت‌گذاری روی کتاب‌های الکترونیکی

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
توافق جدید انتشارات آلمانی مک‌میلان با آمازون درباره قیمت‌گذاری روی کتاب‌های الکترونیکی
توافق جدید انتشارات آلمانی مک‌میلان با آمازون درباره قیمت‌گذاری روی کتاب‌های الکترونیکی

«جان سارجنت» مدیر انتشارات آلمانی مک‌میلان با انتشار نامه‌ای در سایت رسمی این انتشارات از توافق با آمازون بر سر قیمت‌گذاری کتاب‌های الکترونیکی خبر داد.

کمپانی مک‌میلان موافقت‌نامه‌ای را با آمازون به امضا رسانده که در آن برای قیمت و سود ناشی از کتاب‌های الکترونیکی و همچنین کتاب‌های چاپی فرمولی جدید تعریف کرده‌اند.

مدیر اجرایی مک‌میلان – جان سارجنت – ضمن تأیید توافقنامه نوشت از ۵ ژانویه ۲۰۱۵ کتاب‌های الکترونیکی مطابق فرمول «مدل آژانس»/Agency Model که درآن ناشر، قیمت را تعیین کرده و فروشنده آن را لحاظ خواهد کرد، قابل‌اجراست. همچنین در صورت نبود نسخه چاپی، نسخه الکترونیکی با فرمول جدید به کاربر فروخته می‌شود.

ما گذشته مشابه چنین توافقنامه‌ای پس از ۶ ماه درگیری میان آمازون و انتشارات «اشت» به امضا رسید. در طول درگیری میان آمازون و اشت که باعث جبهه‌گیری نویسندگان علیه آمازون شد، بزرگ‌ترین کتاب‌فروش آنلاین تأکید می‌کرد که با دادن تخفیف روی کتاب و افزایش تعداد فروش، نویسندگان منتفع خواهند شد اما انتشارات اشت(که در اصل فرانسوی است) با فرمول آمازون مخالف بود که درنهایت فرمول جدید نوعی پیروزی برای آمازون محسوب شد.

همچنین در اکتبر ۲۰۱۴ نیز میان آمازون و انتشارات سیمون‌اند شاستر نیز توافقنامه مشابه امضاء شد.
سارجنت در نامه خود روی سایت تأکید کرده که درصدی از سود نویسندگان کم نخواهد شد و کتاب‌ها با تشویق‌های آمازونی به فروش خواهد رسید.

سارا گلمن سخنگوی آمازون نیز اعلام کرد کمپانی متبوعش از امضای این توافقنامه راضی است و اجازه می‌دهد تا کسب‌وکار تعریف‌شده با ناشران و نویسندگان به خوبی جلو رود.

گفته می‌شود علی رغمان توافق، مک‌میلان از آنچه اتفاق افتاده چندان راضی به نظر نمی‌رسد.

صنعت نشر با کاهش خرید کتاب چاپی دچار تغییر مدل کسب‌وکار شده است و آمازون که ۶۰ درصد از بازار کتاب‌های الکترونیکی را در دست دارد، فرمول‌ها و استرالیا‌های خود را به ناشران دیکته کرده است و از درگیری تا توافقنامه را به کارنامه خود ضمیمه کرده است و باعرضه کتاب‌خوان الکترونیکی کیندل از سال ۲۰۰۷ روند توسعه کتاب‌های الکترونیکی را دگرگون کرده است.

مک‌میلان که در سال ۱۸۴۳ توسط دو برادر اسکاتلندی (دانیل و الکساندر) پا به عرصه دنیای نشر گذاشت اینک توسط گروه انتشاراتی آلمانی مستقر در اشتوتگارت بنام Georg von Holtzbrinck راهبری می‌شود و در ۴۱ کشور دنیا شعبه و در ۳۰ کشور دیگر نمایندگی داشته و انتشارات بزرگی مانند هنری هولت، پیکادور و سنت مارتین پرس را نیز زیر تملک خود درآورده است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x