ترساندن کودکان در تربیت آنان

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین- کتابی که در اواخر قرن هجدهم و برای آماده‌سازی کودکان نگاشته شده است و به کودکان درباره موضوعاتی چون بازی با تفنگ پر از گلوله، افتادن به داخل رودخانه با بالن، رد شدن از روی پل با اسب، و نگه‌داری از حیوانی چون شیر در اتاق خواب هشدار می‌دهد، قرار است در یک حراج به قیمت دو هزار پوند به فروش برود.

نویسنده این کتاب «ویلیام دارتون» ظاهرا معتقد بود برای تشویق کودکان به ترک رفتارهای بد خود باید آنان را ترساند. وی این کتاب را به نگارش درآورد، طراحی‌های آن را خود انجام داد و آن را در سال ۱۸۰۱ منتشر کرد. پس از این کتاب دو جلد دیگر نیز به آن افزود.

این کتاب در آن زمان به قیمت شش پنس به فروش می‌رفت و داستان شیری را بیان می‌کند که در اتاق شخصی یک پسرک نگه‌داری می‌شد. این پسر برای مراقبت از شیر خود خدمتکاری گمارده بود اما شیر ناگهان خشونت خود را بروز می‌دهد و روزی سر خدمتکار را از تنش جدا می‌کند. پسرک وقتی با چنین صحنه‌ای روبه‌رو می‌شود به شدت می‌ترسد.

در داستانی دیگر قصه پسرکی را بیان می‌کند با همراهان خود برای شکار آهو به منطقه ببرها می‌رود. روزی در روزهای شکار یک ببر به او حمله می‌کند و او را با دهان به داخل جنگل می‌کشاند.

این کتاب که «فصل سوم حوادث و اتفاقات عجیب و هشدار و آموزش به کودکان» نام دارد درباره خطرات تفنگ نیز به کودکان هشدار می‌دهد. وی می‌نویسد: «والدین نمی‌توانند تفنگ‌ها و تپانچه‌های خود را پنهان کنند. گاهی می‌شنویم برادری به خواهر خود، مردی به زن خود، یا فردی به دوست عزیز خود شلیک کرده است اما قصد انجام این کار را نداشته است و بر اساس اتفاق حادثه‌ای تلخ رخ می‌دهد.»

بالن‌هایی که با هوای داغ پر می‌شوند و به هوا می‌روند در قرن هجدهم میلادی بسیار رایج بود. نویسنده داستان فردی به نام «آرنولد» را که فقط یک پا داشت برای خواننده روایت می‌کند و می‌گوید وی که قصد پرواز داشت از این بالن‌ها استفاده می‌کند و از قضا به داخل رودخانه می‌افتد و پنج ساعت در این رودخانه منتظر می‌ماند تا بالاخره جان او را نجات می‌دهند و طی آن پنج ساعت متحمل اتفاقات سختی می‌شود.

«دارتون» در زمینه کتاب کودک تخصص داشت و گفته می‌شود این قصه‌ها را از اتفاقات روایت‌شده در روزنامه‌ها و سخن مسافرانی که به «لندن» می‌آمدند جمع‌آوری کرده است. کتاب وی در اواخر قرن هجدهم و اواخر قرن نوزدهم طرفداران بسیاری داشت. وی دو فرزند داشت که کار او را ادامه دادند. آنها با پولی که از انتشار این کتاب‌ها به دست آوردند موفق شدند مزرعه‌ای بزرگ را در حومه لندن خریداری کنند. پدر آنان در سال ۱۸۱۹ از دنیا رفت.

قرار است این کتاب در نمایشگاه کتب قدیمی در «لندن» در روز جمعه و شنبه هفته آینده به حراج گذشاته شود.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x