تدوین نقشه راه توسعه فناوری بالگردها توسط ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

تدوین نقشه راه  مورد بحث ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی قرار گرفت. به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، نقشه راه توسعه فناوری بالگردهای متوسط، نیمه‌سنگین و پیستونی از سوی کارگروه بالگرد تجاری ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تدوین می‌شود.

کارگروه بالگرد تجاری ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری با هدف تدوین نقشه راه توسعه فناوری بالگردهای متوسط، نیمه‌سنگین و پیستونی موضوعات مختلفی را در اولویت کاری خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به «تدوین برنامه دستیابی به اهداف کلان بالگردی در سند جامع توسعه هوافضای کشور» و «ارائه ابلاغیه به گمرک برای جلوگیری از واردات محصولات در حوزه بالگردهای تجاری با هدف حمایت از فناوری و توان صنعتی کشور و انتقال تکنولوژی» اشاره کرد.

همچنین «تهیه RFP های مورد نیاز در راستای پیشبرد اهداف بالگردی سند جامع توسعه هوافضا»، «تعیین اولویت‌های حمایتی در بخش بالگردی برای شرکت‌ها، صنایع و مراکز پژوهشی داخلی» و «تهیه طرح‌های همکاری مشترک با کشورهای دیگر در حوزه توسعه بالگردهای پیستونی، متوسط و نیمه‌سنگین» از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جاری توسط این کارگروه پیگیری خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، «مذاکره مستقیم با بهره‌برداران بالگرد تجاری در کشور و جلب اعتماد آنها برای رفع نیازمندی‌ها به صورت یکپارچه و بر اساس پلتفرم‌های مشترک»، «برنامه‌ریزی برای اضافه‌کردن دروس طراحی بالگرد به گرایش تحصیلات تکمیلی هوافضا» و «راه‌اندازی و تقویت صفحه کارگروه بالگرد تجاری به عنوان مرجع و خط ارتباطی فعالان حوزه بالگردی کشور (اخبار، اولویت‌های پژوهش و صنعتی و فناورانه، گزارش طرح‌های کلان بالگردی)» نیز در اولویت کاری این کارگروه قرار دارد.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم مهندسی را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x