تبدیل تنها دست‌نوشته «ویلیام شکسپیر» به نسخه دیجیتالی

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایندیپندنت، تنها دست‌نوشته «ویلیام شکسپیر» قرار است در کتابخانه بریتانیا دیجیتالی شود و عموم مردم می‌توانند شاهد نوشته او که در دفاع از پناهندگان حاضر در لندن به نگارش درآمده بود، باشند.

این دست‌نوشته قرار است به همراه ۳۰۰ دست‌نوشته، کتاب، نقاشی، و نقشه به نسخه دیجیتال تبدیل و روی وب‌سایت Discovering Literature قرار داده شود.
کتابخانه بریتانیا دست‌خط «شکسپیر» را در نمایشنامه‌ای به نام «آقای توماس مور» یافته است و از طریق واژه، هجی و تصاویر به کار رفته در این نوشته‌ها متوجه شدند دست خط مربوط به نویسنده شهیر دوره رنسانس است.
«توماس مور» صدراعظم «هنری هشتم»، پادشاه بریتانیا بود. «هنری هشتم» کاتولیک بود و پس از قیام پروتستان‌ها به رهبری «مارتین لوتر» از پاپ دفاع کرد و تمام قدرت خود را برای دفاع از کلیسای کاتولیک به کار گرفت. هنری هشتم با بیوه هنری هفتم ازدواج کرده و صاحب فرزند ذکور نشده بود اما طبق قانون نمی‌توانست همسری دیگر اختیار کند. برای ایجاد قانونی جدید و دریافت مجوز برای اختیار کردن همسر دوم نیاز به مجوز پاپ داشت. به همین دلیل از تمام قدرت خود برای دفاع از پاپ و کلیسای کاتولیک در مقابل پروتستان بهره گرفت.
اما پاپ این اجازه را به وی نداد. هنری هشتم که مردی خشن و تندخوی بود به کلیسای کاتولیک پشت کرد و دستور نوشتن کتابی جدید برای ایجاد مذهبی جدید برای انگلیسی‌ها را صادر کرد.
بدین ترتیب «انگلیکان» که کلیسای رسمی انگلستان است شکل گرفت. «هنری هشتم» پس از ایجاد کلیسایی جدید خود را رهبر کلیسا و اولین فرد مذهبی کشور نامید و برای ایجاد مشروعیت نیاز به بیعت اطرافیان و مردم داشت. افراد در رکاب او و درباریان با او بیعت کردند اما «توماس مور» که صدراعظم دربار بود و نفوذ زیادی بین مردم داشت از بیعت با او امتناع کرد. «هنری هشتم» از این کار او خشمگین می‌شود و دستور گیوتین او را صادر می‌کند.
بدین ترتیب «توماس مور» از دنیا می‌رود و پاپ او را شهید کلیسای کاتولیک می‌خواند. وی که مردی فرهیخته و مؤمن بود الگوی بسیاری از پیروان کلیسای کاتولیک شد.
نمایشنامه  «توماس مور» از شکسپیر نیز درباره اتفاقاتی است که بر سر صدراعظم دربار هنری هشتم آمد و نسخه اصلی آن توسط «آنتونی ماندی» و بین سال‌های ۱۵۹۶ تا ۱۶۰۱ به نگارش درآمده بود و قرار بود «شکسپیر» فقط یک صحنه از آن را بنویسد که در آن «مور» از پناهندگان ساکن در لندن حمایت کرده بود اما بعدها از او، «توماس دکر»، و «هنری شتل» درخواست کردند که ویراستاری کار را نیز انجام دهد.
بیش از ۵۰۰ معلم انگلیسی اقرار کردند که بیش از نیمی از دانشجویانی که آثار «ویلیام شکسپیر» را می‌خوانند زبان این نویسنده را درک نمی‌کنند. سایت Discovering Literature در پی آن است به این دسته از دانشجویان در درک فرهنگ، سیاست، و جامعه‌ای که «شکسپیر» در آن نمایشنامه‌های خود را به نگارش درآورد یاری رسانند تا درک بهتری از آثار او به دست بیاورند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x