تاثیر شگفت انگیز موسیقی برروی سلول های مغزی کشف شد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

تاثیر شگفت انگیز موسیقی برروی سلول های مغزی کشف شد: به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، بنابر اکتشاف جدید دانشمندان بریتانیایی و هنگ‌کنگی مغز می‌تواند ضربات و ریتم موسیقی را به‌صورت پالس‌های بافاصله زمانی مشخص درک نموده و از آن‌ها برای تقویت ریتمیک فعالیت‌های مغزی حتی در حجم‌های کم صدای موسیقی استفاده نماید.

«مجموعه مقالات انجمن سلطنتی» افزود، این محققان در مطالعه خود حجمی انفجاری از صداهای ناهنجار و بلند را برای موش‌های صحرایی پخش کردند در حالیکه مشغول پایش فعالیت مغزی آنها بودند و همزمان از گروهی از افراد خواستند که با ضربات خود، ریتم منظمی را بنوازند.

نتایج پایش مغزی موشها تاثیر شگفت انگیز موسیقی را نشان داد که فعالیت مغز میانی این جانوران همراه با موسیقی ریتم‌دار به فعالیت درآمد و منعکس‌کننده الگوریتم‌هایی بود که توسط شنوندگان انسانی ایجاد شده بود.

به گفته این محققان، انطباق مغز میانی ممکن است همان اتفاق مهمی باشد که زمینه را برای درک ضربات موسیقی و تاثیر شگفت انگیز موسیقی فراهم می‌کند.

پژوهشگران اعتقاد دارند روشی که ما با آن دنیا را درک می‌کنیم، صرفاً یک بازتاب ساده از داده‌های حسی نیست که با چشمها و گوش‌هایمان جمع‌آوری می‌شود. چنین درکی اغلب شامل تفاسیر جانبی زیادی می‌شود.

ریتم موسیقی یک مورد است. قسمت شنوایی مغز ما باید بتواند قاعده و نظمی را کشف کند که در یک ضرب موسیقی به‌ عنوان یک پالس یا استرس روی نقطه‌ای مشخص دیده می‌شود و آن گاه قادر است آن را بشنود. این نظم ممکن است لزوماً در وجوه ساده صدای فیزیکی همچون بلندی صدای نت‌های موسیقی که روی ضرب هستند، منعکس نشود.

دانشمندان فوق اشاره کرده‌اند که آنها در پی درک مکانیسم‌هایی همچون انطباق نورونی هستند که ممکن است باعث ایجاد تأکیدات مغزی روی ضرب موسیقی شوند و نقطه آغازین درک آنها در مغزمیانی است.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم پزشکی را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x