برنده جایزه «برنفورد بوآس» برای نخستین کتاب‌ کودک

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از «گاردین»، جایزه «برنفورد بوآس» (Branford Boase) که به نخستین اثر حوزه ادبیات کودکان یک نویسنده تعلق می‌گیرد، در سال ۲۰۱۶ میلادی به «هوراشیو کلیر» و «پنی توماس»، نویسنده و ویراستار کتاب «اوبری و یوت مخوف» رسید؛ تصویرگر این کتاب «جین متئو» بوده است.

این کتاب روایت‌گر داستان «اوبری» است که با وجود توصیه‌های دیگران، تلاش می‌کند تا برای افسردگی پدر خود درمانی پیدا کند. او با تصمیمات خود و یاری دوستان حیوان خود برای مقابله با «جوون مخوف»، روح ناامیدی ابدی که ذهن پدرش را تسخیر کرده است، اقدام می‌کند.

جایزه «برنفورد بوآس» به دلیل معرفی تعداد زیادی از ویراستاران و به‌ویژه نویسندگان حوزه کتاب کودک در انگلستان، جایزه‌ای منحصر به‌فرد محسوب می‌شود.

اگر چه «اوبری …» نخستین اثر «هوراشیو کلیر» محسوب نمی‌شود و وی برای نخستین اثر خود با کتاب‌ «فرار به سوی تپه‌ها» (Running for the Hills) در حوزه بزرگسالان جایزه «سامرست موآم» را برده و در میان فهرست اولیه جایزه «گاردین» قرار گرفت، این کتاب نخستین نوشته او در حوزه ادبیات کودکان محسوب می‌شود.


«کلیر» درباره بردن این جایزه می‌گوید: «بردن چنین جایزه‌ای به سه دلیل برای من معنادار است؛ این کتابی است که به آن بسیار افتخار می‌کنم: آن را از جان و دل نوشته‌ام؛ درباره موضوعی ناراحت‌کننده و مهم اما می‌توان آن را به‌عنوان داستانی مفرح و ماجراجویانه خواند.»

هم‌چنین «پنی توماس»، ویراستار کتاب گفته است که «از زمانی که اوبری و… را خواندم تمامی ذهنم درگیر آن شد؛ کتاب احساس هم‌دلی است با مردم و طبیعت و از نصیحت کردن خواننده اجتناب می‌کند. داستان از طریق زبانی فاخر بیان می‌شود و پایان بسیار رویایی دارد.»

شورای کتاب «ولز» برای این کتاب سرمایه‌گذاری کرده است؛ «هوراشیو» می‌گوید: «حمایت دولت از نویسندگان ولز مثال‌زدنی است. من و دیگر نویسندگان ولزی تلاش می‌کنیم تا با خلق کتاب‌های خوب حمایت آن‌ها را جبران کنیم. این جایزه همان‌قدر به من تعلق دارد که به آن‌ها.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x