بدترین وعده‌های غذایی در دنیای ادبیات/ از «عروسی قرمز» تا «اولیور توئیست»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




بدترین وعده‌های غذایی در دنیای ادبیات/ از «عروسی قرمز» تا «اولیور توئیست»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، آثار زیادی هستند که مراسم شام در آنها خراب شده است اما این پنج اتفاق برجسته‌تر از مشابه آن در داستان‌های دیگر است.


مجلس شام در فیلم «هابیت» نوشته« جی. تالکین»


شاید تکان‌دهنده‌ترین صحنه شام در هالیودد در «هابیت» دیده شده است. «لطفاً مرا نخورید، اعلیحضرت! من خودم آشپز بسیار خوبی هستم. اگر مرا نخورید برایتان صبحانه خوشمزه درست می‌کنم.» اما «بیلبو بگینز» آنها را از پاهایش آویزان می‌کند و تکان می‌دهد. کوتوله‌ها موفق به فرار می‌شوند اما از آنجا که خوش‌شانس نیستند بار دیگر به دام می‌افتند. حیوانات عظیم‌الجثه بار دیگر آنها را می‌گیرند،خرد  و برای جوشاندن در قابلمه آماده می‌کنند تا خورشتی خوب درست کنند. البته شخصیت «گندالف» با بحث کردن و دعوا تا صبح همه را بیدار نگه داشته و سپیده‌دم همگان تبدیل به سنگ می‌شوند.


«عروسی قرمز» در «طوفان شمشیرها» نوشته «جورج مارتین»


ماجرای این وعده غذایی در ادبیات جهان به یکی از خونین‌ترین و شگفت‌انگیزترین صحنه‌های داستانی معروف شده است. وقتی خاندان «فری» تصمیم می‌گیرند از «راب استارک» برای شکستن قول خود و ازدواج نکردن با دختر «لورد والدر» انتقام بگیرند ازدواج خواهر او را خراب می‌کنند و «کیتیلین استارک» هنگام خوردن شام با صحنه قتل‌عام خانواده خود روبه‌رو می‌شود. قتل فرزند او «راب» که آماج نیزه‌ها قرار می‌گیرد یکی از تلخ‌ترین صحنه‌های موجود در ادبیات دنیاست. مرگ خود «کیتیلین» نیز بسیار ناراحت‌کننده است. «خون را مشاهده می‌کرد که از روی مچش به روی انگشتان بلندش رسید و به زیر لباسش خزید» اما در همین حال نگران اعضای خانواده‌اش بود و ناگهان سکانس به پایان می‌رسد.


مهمانی شام «چارلز کارترایت» در تراژدی سه‌پرده‌ای «آگاتا کریستی»


مهمانی شام «چارلز» پس از مسموم شدن «ریو باببینگتون» خراب می‌شود. در آغاز مرگ او مشکوک تلقی نمی‌شود اما پس از مرگ فردی دیگر در مهمانی شام «دکتر استرنج» «موسیو پوآرو» وارد داستان می‌شود و شروع به تحقیقات می‌کند.


مهمانی شام «جنویو» در داستان «آنجا اما برای او» نوشته «علی اسمیت»


مهمان‌های ناخوانده هم می‌توانند مهمانی شام را خراب کنند. مهمان‌های که بیش از حد در خانه میزبان اقامت می‌کنند. مثلاً «مایلز گارث» مهمان ناخوانده داستان «علی اسمیت» است که میزبان او را نمی‌شناسند. او پس از خوردن غذای اصلی به طبقه بالا می‌رود، وارد اتاق مهمان می‌شود و خود را در آنجا زندانی می‌کند. شخصیت‌های داستان تلاش بسیاری می‌کنند تا او را بیرون بیاورند و با او صحبت کنند اما او هیچ کلمه‌ای به زبان نمی‌آورد. تا اینکه همه خبر این اتفاق را می‌شنوند و بعد از ده روز او انسان مشهوری شده و آدم‌های بسیاری در تلاشند تا بتوانند از گوشه پنجره تصویری از او را ببینند.


خوردن شام در داستان «اولیور توئیست» نوشته «چارلز دیکنز»


نوشتن فهرست فا‌جعه‌بار حادثه‌های مربوط به غذا خوردن در ادبیات بدون نام بردن از این داستان تکمیل نمی‌شود. اگرچه یک قابلمه کوچک شیر را نمی‌توان شام یا وعده غذایی دانست. کودکان پس از کار بسیار گرسنه و منتظر غذا هستند و در این میان اولیور توئیست، از صاحب‌ نوانخانه تقاضای غذای بیشتری می‌کند که وی عصبانی می‌شود و ادعا می‌کند باید این کودک را حلق‌آویز کرد. خوشبختانه در پایان این اتفاق صورت نمی‌گیرد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x