انتشار مجدد کتاب عکاسی منطقه «یوکون» پس از ۴۰ سال!!!

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایبنا به نقل از CBC-وقتی چهل سال پیش ایده کتاب «یوکون شخصی آنان» به ذهن «جیم راب» رسید دلش می‌خواست آن را تبدیل به یک رمان کند. کتاب تصویری تاریخی منطقه «یوکون» در «کانادا» درباره نخستین ملیت ساکن در این منطقه است که ریشه مستحکمی در این ناحیه دارد.

حالا «راب» که با خوشحالی نسخه جدیدی از این کتاب قدیمی را در دست دارد در این باره می‌گوید: «کتاب من فقط تاریخی است. در آن زمان دلم می‌خواست کار عکاسی انجام بدهم. عکس‌های زیادی از این منطقه گرفتم. سپس با خود فکر کردم با این همه اطلاعاتی که جمع کردم می‌توانم یک کتاب تاریخی درباره اولین ملت این کشور به نگارش دربیاورم.»
بنابراین وی با کمک «جولی کروئیکشانک»، باستان‌شناس عکس‌هایی از مردم این منطقه جمع‌آوری کرد و بعضی عکس‌ها را خودش گرفت. این دو با همکاری هم تلاش کردند در مورد عکس‌ها اطلاعات زیادی کسب کنند تا در کتاب ذکر شود.
«راب» در این باره گفت: «موضوعات جالبی را از طریق این عکس‌ها متوجه شدم. این کتاب تأثیر زیادی روی دیگران گذاشت.»
حالا پس از چهل سال شهرداری «یوکون» اجازه چاپ مجدد این کتاب را داده است و به انتشار آن کمک کرده است. خود نویسنده فکر می‌کند نسخه جدید این کتاب بسیار کامل است.
وی در این باره می‌گوید: «نسخه اول این کتاب افست بود و کیفیت بالایی نداشت. امروزه با وجود عکاسی دیجیتال کیفیت عکس‌ها بسیار بهبود یافته است.»
او معتقد است بهتر است جلد دوم این کتاب نگاشته شود. البته وی مایل نیست خود این کتاب را جمع‌آوری کند. دلش می‌خواهد با عکاسان جدید این ناحیه آشنا و کتاب او منبع الهام نویسندگان جوان شود چون «امروزه استعدادهای زیادی در این کشور وجود دارد.»
این کتاب به زودی در کتابفروشی‌های سراسر دنیا موجود خواهد بود.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x