انتشار تاریخچه کلیسای کوچک کالج «کینگ» پس از ۴۸ سال

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




انتشار تاریخچه کلیسای کوچک کالج «کینگ» پس از 48 سال

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، تعهد یک نویسنده به اثر خویش در کار مؤلف تاریخچه کلیسای «کمبریج» به صورت کامل تبلور یافته است چون نویسنده تمام عمر خود را به نوشتن این کار اختصاص داد.


«جان سالتمارش» که مورخ، مسئول بایگانی، و عضو هیات‌علمی کالج «کینگ» است به دلیل نگارش ۱۰هزار کلمه‌ درباره تاریخچه این دانشگاه اواسط دهه پنجاه میلادی به عنوان مناسب‌ترین فرد برای انجام این کار شناخته و معرفی شد. وی علاقه خاصی به قرون وسطی داشت و محققی ریزبین و نویسنده‌ای چیره‌دست بود.


تا تاریخ سپتامبر ۱۹۷۴ که «سالتمارش» از دنیا رفت ۲۲۰ هزار کلمه از کتاب به نگارش درآمد اما به اتمام نرسید و دست‌نوشته‌های وی نیاز به ویراستاری دقیق داشت. وی در دست‌نوشته‌های شخصی خود که در آغاز کتاب به چاپ رسیده می‌گوید: «سرنوشت این کتاب این است که هیچ‌گاه به پایان نرسد.»


اما این کتاب اخیراً وارد بازار کتاب شد و به گفته مقامات دانشگاه ۱۰۰ نسخه از آن در همان روز اول به فروش رسید. «سالتمارش» بسیار امیدوار بود که نگارش کتاب قبل از مرگ او به پایان برسد اما چنین نشد. وی گفته بود: «امیدوارم روزی، حتی پس از مرگ من نسخه تایپی و مدون اثر در اختیار عموم قرار بگیرد»


«پیتر مونیث»، دستیار بایگانی این دانشگاه به همراه «برت وو»، زبان‌شناس و عضو هیات‌علمی دانشگاه ویراستاری این کار را انجام دادند و معتقدند: «سالتمارش این کار را با عشق بسیار انجام داد.»


«وو» می‌گوید: «احساس می‌کردیم به اتمام رساندن کتاب کار درستی نباشد و شاید بهتر باشد کتاب را تا جایی که «سالتمارش» انجام داده است منتشر کنیم. به همین دلیل تغییر زیادی در کتاب ایجاد نکردیم چون خود او نیز فقط قصد داشت کتاب را کمی مرتب کند.»


وی ادامه می‌دهد: «سالتمارش انسانی ایده‌ال‌گرا بود و از پایان هیچ بخشی از کتاب خرسند نمی‌شد.» اما «مونیث» امیدوار است روح او پس از انتشار این کتاب در آرامش بیشتری باشد. «ما به دلیل قدردانی از او این کار را به اتمام رساندیم. شاید کتاب به شکلی که او دوست داشت منتشر نشد اما تا همین جای آن هم بسیار خوب است و ارزش چاپ شدن دارد.»


«سالتمارش» نقشه ساختمان کلیسا را در سال ۱۴۴۰ و نقشه‌های هنری هشتم را توصیف می‌کند و دستور پادشاه را برای بزرگ ساختن ساختمان پس از بازدید از کلیسای «وینچستر» تایید کرد. افراد زیادی در کتاب نقش دارند؛ از «ادموند کوکرد» گرفته که ۱۸ تبر برای ساخت‌وساز کلیسا فراهم کرد تا استادان سنگ‌تراش این مجموعه به نام «رینالد الی»، «سایمون کلارک»، و «جان واستل». در کل کتاب تنها یک زن در ساخت این مجموعه نقش دارد که گویا نامش «مارگارت کالنز» است و در تجارت طناب و ریسمان بود.


کسی نمی‌داند «سالتمارش» چه مدت را روی دست‌نوشته‌ها و عهدنامه‌های قرون وسطایی و کشف دست‌نوشته کارمندان کلیسا و رمزگشایی آنان صرف کرده است.


مسئولان کلیسا معتقدند «سالتمارش» کار خود را بسیار دقیق انجام داده است و در دست‌نوشته‌های خود هرگاه بخشی را به پایان رساند آن بخش کاملاً انجام شد و بخش ناقصی نداشت.

 

 

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x