انتشار «تاج پادشاه» ۶ ماه پس از درگذشت‌ نویسنده‌اش/ توزیع کتاب همراه با دستمال کاغذی!

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




انتشار «تاج پادشاه» 6 ماه پس از درگذشت‌ نویسنده‌اش/ توزیع کتاب همراه با دستمال کاغذی!

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – رمان «تاج چوپان»، چهل‌ویکمین اثر از مجموعه رمان‌های «پچت» موسوم به «مجموعه دیسک‌ورد» است که وی در دوران بیماری سخت اواخر عمر به نگارش درآورده و هم‌کنون وارد بازار کتاب شده است.


هم‌چنین قرار است یکم سپتامبر این رمان در امریکا نیز منتشر شود.


گفته می‌شود در اقدامی عجیب یکی از کتاب‌فروشی‌های استرالیا به همراه این کتاب یک بسته دستمال کاغذی رایگان نیز در اختیار هواداران این نویسنده مطرح انگلیسی قرار داده است. مسئولان این فروشگاه دلیل این کار را لحظه‌ای بسیار احساسی برای طرفداران «تاج چوپان» دانسته و گفته‌اند که «انتشار این کتاب و استقبال مردم از آن به راستی یک وداع زیبا با نویسنده آن است.»


«تری پچت» ۸ سال پس از آن‌که نشانه‌هایی از بیماری «آلزایمر» در وی تشخیص داده شد، سرانجام در ماه مارس در سن ۶۶ سالگی درگذشت.


مجموعه رمان‌های او با عنوان کلی «مجموعه دیسک‌ورد» که تقلیدهای طنزآلودی از دیگر داستان‌های فانتزی و علمی – تخیلی است طرفداران زیادی دارد . به باور منتقدان ادبی این مجموعه یکی از مهم‌ترین هجونامه‌های ادبیات معاصر به‌شمار می‌آید.


«راب ویکینز» از دوستان «پچت»، درباره آخرین اثر او می‌گوید: «کامل کردن و به پایان بردن این کتاب کار بسیار دشواری بود زیرا، سلامتی او طی سال‌های اخیر بسیار تحلیل رفته بود؛ با وجود این، او هم‌چنان از نوشتن لذت می‌برد.»


وی افزود: «۹۰ درصد نگارش این رمان تا زمان آغاز بیماری «پچت» به پایان رسیده بود در حالی که او مجبور بود کار را متوقف کند.»


«ویکینز» ادامه داد: «او نمی‌توانست به اندازه‌ای خودش را راضی کند داستان را قوام دهد؛ ایده‌های بسیاری برای به اتمام رساندن «تاچ» چوپان» داشت که در کمال تاسف فرصت به‌کار بستن آن‌ها را نیافت.»


این درحالی است که این نویسنده انگلیسی پیش از این نیز کتاب‌های زیادی را ناتمام گذاشته بود.


«ویکنز» می‌گوید: «فقط ۱۰ عنوان رمان را من می‌شناسم که هنوز منتشر نشده‌اند.»


«تاج چوپان» پنجمین رمانی است که شخصیت اصلی آن یک جادوگر جوان با نام «تیفانی آرچینگ» است.


آغاز فروش کتاب از نیمه‌شب پنجشنبه آغاز شد و برخی کتاب‌فروشی‌های انگلستان از هواداران فراوان «پچت» که ساعت‌ها برای خرید کتاب ازدحام کرده بودند با صبحانه پذیرایی کردند. 

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x