انتشارهشتمین کتاب رئیس‌جمهور چین هم‌زمان با بازداشت رئیس اطلاعات و ۵۰ نظامی فاسد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
انتشارهشتمین کتاب رئیس‌جمهور چین هم‌زمان با بازداشت رئیس اطلاعات و 50 نظامی فاسد
انتشارهشتمین کتاب رئیس‌جمهور چین هم‌زمان با بازداشت رئیس اطلاعات و ۵۰ نظامی فاسد

کتاب پندگونه و خردمندانه هفتمین رئیس‌جمهور پرکارخلق چین و مرد شماره یک حزب کمونیست – برگزیده اظهارات- در حالی راهی بازار شد که در راستای کمپین مبارزه با فساد، رئیس اطلاعات و ۵۰ نظامی و عضو حزب کمونیست چین بازداشت‌شده‌اند.

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایبناشی جین پینگ در کتاب خود خطاب به اعضای حزب کمونیست می‌گوید: شما نمی‌توانید هم‌زمان، هم ماهی را داشته باشید و هم پنجه خرس را!

انتشارات ریاست جمهوری چین در حالی این کتاب را منتشر می‌کند که موقعیت شی جین پینگ به عنوان فرمانده کل قوا و قدرتمندترین مرد حال حاضر چین تثبیت شده است.

رسانه‌های دولتی چین ضمن ابراز خوشحالی از رونمایی از کتاب رئیس‌جمهور، که هشتمین کتاب وی از سال ۲۰۱۳ بدین سو است، اظهارات برگزیده وی درباره نظم و انضباط حزبی، حکومت پاک و کمپین ضد فساد وی را ستودند.

کتاب مجموعه‌ای از ۲۱۶ بیان قصار را شامل می‌شود که مرد شماره یک چین علیه فساد و تقویت مبارزه پکن با فساد دولتی گفته است.

البته اصل ضرب‌المثل ماهی و پنجه خرس متعلق به منسیوس فیلسوف چینی سده چهارم پیش از میلاد است که گفته بود نمی‌توانی هم‌زمان هم کیک داشته باشی و هم آن را بخوری! اما برخی جملات دیگر متعلق به خود وی است مانند: «حرص و آز مانند جرقه آتش است که می‌تواند آتش غیرقابل‌کنترل را در یک دشت به وجود بیاورد» یا «رهایی از دست شیطان مانند دست کردن داخل آب جوش است.»

«کارل مینزنر» کارشناس امور سیاسی چین در مدرسه حقوق فوردهام نیویورک می‌گوید کتاب‌های آبشاری رئیس‌جمهور چین قطعاً پیام سیاسی روشنی برای شهروندان چینی دارد که شبانه هنگام کار کردن، غذا هم می‌خورند!

وی می‌گوید این کتاب‌ها قطعاً این قدر تأثیر ندارند که یک چینی با خواندن آن فریاد زده و بگوید: زین پس، زندگی‌ام را تغییر خواهم داد! بلکه پروپاگاندای پکن تحول در کادر حزب کمونیست را اثبات می‌کند و اعضا باید باجان و دل آن را پذیرفته و منشأ تصمیمات خود برای مبارزه با فساد قرار دهند.

واقعیت این است که شی جین پینگ مظهر مبارزه با فساد شده و با در دست گرفتن حزب از ۲۰۱۲ بدین سو این شعار را به صورت کمپین جدی خود قرار داده است و در مبارزه خود هم‌زمان قصد از بین بردن «مگس» و «ببر» را داشته است و در این راه لیست ۵۰ نفری از سران حزبی و نظامی را به عنوان افراد فاسد حکومتی منتشر کرده است.

روز دوشنبه ساوث چاینا مورنینگ پست درهنگ کنگ که پیش‌بینی‌های درستی از فروریزی مقامات فاسد داشته، نام «ما جیان»/ Ma Jian را در لیست جدید خود به عنوان رئیس اداره جاسوسی منتشر کرد که به اتهام فساد دستگیرشده است. «ما جیان»کهنه کار اطلاعاتی با بیش از ۳۰ سال سابقه، مسئول یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های گسترده ضد جاسوسی بوده و در محافل بین‌المللی شخصیتی کاملاً شناخته‌شده دارد اما بازداشت وی پیام روشنی دارد و اینکه هرچقدر هم قدرت داشته باشید، اگر فاسد باشید در چین بازداشت خواهید شد!

البته هنوز مشخص نشده است که «ما جیان» توانسته هم‌زمان هم ماهی را داشته باشد و هم پنجه خرس را!

رئیس‌جمهور بارها فساد در کشور را «سرطان جامعه» خوانده و دستگاه اطلاعاتی در این کشور بارها به معاملات غیرقانونی، کسب‌وکار و اخاذی سیاسی و اقتصادی و استراق سمع علیه جناح‌های مختلف سیاسی متهم شده بودند.

برخی جملات قابل‌توجه رئیس‌جمهور در کتاب «برگزیده اظهارات» به شرح زیر است:

«اگر اجازه اشاعه فساد را بدهیم و مجاز شمرده شود، حزب و کشور نابود خواهد شد.»

«ما باید برای درمان مطابق بیماری نسخه‌پیچی کنیم. ما باید قلم مخصوص علامت‌گذاری را بعد از دزدیده شدن گوسفندان تعمیر کنیم.»

«اگر سعی کنیم با فاسد خوب رفتار کنیم، شما آدم خوبی در چشم مردم و حزب نخواهید بود.»

«رهایی از دست شیطان مانند دست کردن داخل آب جوش است.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x