افزودن شخصیت‌های جدید به مجموعه کتاب کودک «آقای مرد»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارشگلوبابت کتاب به نقل از گاردین- این کتب جدید چهلمین حضور شخصیت‌های مجموعه «آقای مرد» در دنیای ادبیات کودک را ارج می‌نهد. اولین کتاب این مجموعه با معرفی شخصیت «آقای غلغلک» در سال ۱۹۷۱ آغاز شد و یک دهه بعد با کتاب «دوشیزگان کوچک» ادامه یافت.

دیگر شخصیت این مجموعه «آقای عجیب» است که بهتر از آقای حریص آشپزی می‌کند. شخصیت «خانم درخشش» باهوش‌ترین شخصیت این مجموعه است که در کتاب «دوشیزگان کوچک» حضور داشت.
قرار است نسخه جدید این مجموعه به صورت دیجیتال وارد بازار و کمی پس از آن به صورت چاپی منتشر شود. اوایل تابستان نیز از شخصیت «مرد ماجراجو» رونمایی شده بود. این شخصت در فرودگاه «هیترو» در «لندن» کار خود را آغاز کرد اما به سرعت در دنیا محبوب شد و درباره لذت‌هایی که با پول به دست می‌آید سخن می‌گوید.
«آدام هارگریوز» پسر «راجر هارگریوز» است که اولین نسخه «آقای مرد» را به نگارش درآورد. وی مسئولیت تصویرگری و نوشتن مجموعه‌های جدید را دارد. خود وی در این باره می‌گوید: «اصولاً شخصیت‌های جدید خلق نمی‌کنیم. تلاشم بر این است که به نکات جالب کنونی در قلب شخصیت‌های جدید بپردازم.»
«آقای غلغلک» در سال ۱۹۷۱ و توسط «راجر هارگریوز» به نگارش درآمد. «آدام» از او پرسیده بود غلغلک چطور اتفاق می‌افتد و پدرش پس از این پرسش شخصیت «آقای غلغلک» را خلق کرد. همه ناشران معروف بریتانیا این شخصیت را رد کردند اما کتاب منتشر شد و به صورت شگفت‌انگیزی بیشتر از یک میلیون نسخه به فروش رفت. تا امروز نیز این شخصیت ۸۷ شخصیت دیگر «آقای مرد» و «دوشیزگان کوچک» را کنار زده است و تاکنون حدود ۲۵۰ میلیون نسخه به فروش رفته است.
«راجر هارگریوز» در سال ۱۹۸۸ از دنیا رفت. پسر وی در طی این سال‌ها شخصیت‌هایی چون «خانم تولد»، «خانم شاهزاده»، و «خانم بغلی» را به این مجموعه افزوده است. در سال ۲۰۱۱ یک شرکت ژاپنی امتیاز تبدیل این کتاب را به انیمیشن خریداری کرد. در سال ۲۰۱۲ «آدام» شخصیتی واقعی خلق کرد. وی شخصیت «خانم استلا کوچک» را از روی شخصیت «استلا مک‌کارتنی»، طراح مد در پاریس طراحی کرد.
وی درباره پدرش می‌گوید: «امیدوارم پدرم شخصیت‌هایی که من خلق کرده‌ام دوست داشته باشد و فکر کند این شخصیت‌ها در ارتباط با شخصیت‌های پیشین است. خیلی برای من عجیب است زیرا من قبل از مرگ پدرم به «آقای مرد» فکر نمی‌کردم و مدت‌ها طول کشیدم تا احساس کنم می‌توانم راه او را ادامه دهم. همیشه این احساس همراه من است که در راه او قدم گذاشته‌ام. امیدوارم من هم توانسته باشم شادی کودکانه این مجموعه را حفظ کنم زیرا طنز عنصر اصلی کتاب‌های او بود.»
طی تحقیقی که توسط مؤسسه Gensuswide از ۱۷۷۲ نفر صورت گرفت شخصیت «آقای شاد» به عنوان محبوب‌ترین شخصیت مجموعه «آقای مرد» معرفی شد. ۱۸ درصد از رأی‌های این همه‌پرسی به این شخصیت تعلق داشت. «آقای غلغلک» با ۱۴ درصد در جایگاه دوم و «دوشیزه خورشید» با ۷ درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.
امسال در سالگرد آغاز این کتاب قرار است موزه‌ای برای کودکان طراحی شود و صدها تصویر که تعداد بسیاری از مردم در ۴۵ سال گذشته با آن خاطرات دارند در این موزه گرد آید و در معرض نمایش عموم قرار گیرد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x