از دردسر سرزمین بستنی تا غول مدفون متظاهر -لحظه شماری برای ورود رمان‌های ۲۰۱۵

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
از دردسر سرزمین بستنی تا غول مدفون متظاهر / لحظه شماری برای ورود رمان‌های 2015
از دردسر سرزمین بستنی تا غول مدفون متظاهر / لحظه شماری برای ورود رمان‌های ۲۰۱۵

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از هافینگتن پست، کتاب‌های ۲۰۱۵ که کتاب‌دوستان بی‌صبرانه منتظر آنها هستند عبارتند از:

«زنان نسبتاً مشهور» نوشته «مگان میهو برگمن» (۶ ژانویه)
برگمن در این کتاب که دومین مجموعه داستانی او است از زنانی صحبت کرده که حرفه و فعالیت‌های عجیب و غریب آنها، شهرت و محبوبیت برایشان به ارمغان آورده است.
«فصل مهاجرت» نوشته «نلی هرمان» (۶ ژانویه)
شاید علاقمندان به تاریخ هنر تصور می‌کنند همه چیز درباره زندگی ون‌گوگ روشن و واضح است، اما ظاهراً هنوز زوایای پنهانی از زندگی او ناشناخته مانده که یکی از آنها مربوط به دوران نوجوانی او و جدایی از برادرش تئو است. هرمان در کتاب خود به واکاوی این دوره از زندگی ون‌گوگ پرداخته است.
«فراموشی» نوشته «پیتر کری» (۱۴ ژانویه)
کری معمولاً موضوعات عجیب و غریبی را برای نوشتن انتخاب می‌کند. این کتاب او نیز درباره تروریسم سایبری و روزنامه‌نگاری رادیکال و افراطی است.
«اهمیت بیجای زیبایی» نوشته «آماندا فیلیپاچی» (۲ فوریه)
دو دوست یکی زیبا و دیگری نازیبا اقدام به پوشاندن ظاهر واقعی خود می‌کنند تا مردم آنها را به خاطر آنچه واقعاً هستند بخواهند. این کار عواقب عجیب و جالبی در پی دارد که خواننده را وادار به تفکر درباره مفهوم هویت می کند.
«تاریخچه تنهایی» نوشته «جان بوین» (۳ فوریه)
داستان یک کشیش ایرلندی که با اعتراض‌هایی علیه کلیسا مواجه می‌شود و مجبور به واکاوی نقش خود در کلیسا از آغاز کارش می‌شود.
«دختر خنده‌دار» نوشته «نیک هورنبی» (۳ فوریه)
داستان یک ستاره جوان فیلم‌های کمدی در دهه ۱۹۶۰ انگلستان که مانند همه آثار هورنبی خنده‌دار و گزنده است.
«احتیاط» نوشته «دیوید تروئر» (۵ فوریه)
نگارش تجربی تروئر درباره تاریخ و فرهنگ بومیان آمریکا در این تحلیل نژادی کاملاً بارز است. فرانکی شخصیت اصلی داستان هنگام جدایی از خانواده و پیوستن به فعالیت‌های نظامی جنگ جهانی دوم در اروپا، شاهد ارتکاب جنایت توسط یک سرباز سابق آلمانی می‌شود و…
«دردسر» نوشته «کلی لینک» (۱۰ فوریه)
این کتاب نیز مانند سایر آثار لینک طنزی تلخ دارد که بسیار تأثیرگذار است.
«سرزمین ستاره بستنی» نوشته «ساندرا نیومن» (۱۰ فوریه)
«ستاره بستنی» نام شخصیت اصلی داستانی است که در آن کودکان از انحطاط فیزیکی و فرهنگی آمریکا جان سالم به در برده و نجات یافته‌اند. اما وقتی برادر او مبتلا به بیماری می‌شود که نوجوانان را می‌کشد، ستاره بستنی به دنبال راهی برای درمان برادر و مردم خود می‌رود.
«قرقره نخ آبی» نوشته «آن تایلر» (۱۰ فوریه)
توانایی استادانه قصه‌گویی تایلر در این کتاب به خوبی نمایان است. داستان سرگذشت یک خانواده که توسط پدربزرگ و مادربزرگی که نیازمند مراقبت فرزندان و نوه‌های خود هستند روایت می‌شود.
«پس از تولد» نوشته «الیزا آلبرت» (۱۷ فوریه)
این کتاب به ماه‌های پس از نخستین زایمان یک زن و بحران هویت و تنهایی که دچارش می‌شود پرداخته است.
«جزیره اطلس» نوشته «تام مک‌کارتی» (۱۷ فوریه)
داستان یک انسان‌شناس است که باید نوعی سند مگا را که روح زمانه را در شرایط قابل سنجش توضیح می‌دهد، جمع‌آوری کند.
«پیدایم کن» نوشته «لورا ون دن برگ» (۱۷ فوریه)
نخستین رمان دن‌برگ، داستان همه‌گیری یک بیماری شبیه آلزایمر که شخصیت اصلی داستان از آن ایمن است و اقدام به تحقیق بر روی نجات‌یافتگان می‌کند.
«به برگسویل خوش آمدید» نوشته «تی. جرونیمو جانسون» (۱۷ فوریه)
تعدادی از دانش‌آموزان برکلی در جریان اجرای یک نمایش از جنگ داخلی اعتراضی چشمگیر از خود نشان می‌دهند، اما خیلی زود می‌فهمند که تصورات آنها از اتفاقات اشتباه بوده است.
«آلن خوش‌شانس» نوشته «جاناتان لتم» (۲۴ فوریه)
این کتاب متشکل از ۹ داستان کوتاه واقعی و فراواقعی است که نشان می‌دهد لتم همانقدر که یک رمان نویس برجسته است، در نوشتن داستان کوتاه نیز مهارت دارد.
«پروردگارت را بشناس» نوشته «آدام رپ» (۳ مارس)
یک نوازنده ناموفق پس از یک سری اتفاقات بد به خانه دوران کودکی خود در آمریکا پناه می‌برد، اما ناگهان خود را ناخواسته درگیر در امور جامعه می‌بیند.
«رانده‌شده» نوشته «دبورا لوی» (۳ مارس)
این رمان نیز مانند رمان «خانه تابستانی» لوی داستان گذراندن یک تعطیلات است؛ تعدادی توریست تعطیلات کریسمس را درکنار هم در یک قلعه می‌گذرانند که درگیر ماجرای یک قتل می‌شوند…
«غول مدفون» نوشته «کازو ایشی‌گورو» (۳ مارس)
ایشی‌گورو این رمان را پس از ۱۰ سال وقفه از رمان «هرگز رهایم مکن» منتشر می‌کند. داستان زن و شوهری که در جستجوی پسر گمشده خود دوران پراضطراب و نگرانی را سپری می‌کنند.
«یک زندگی کوچک» نوشته «هانیا یاناگی‌هارا» (۱۰ مارس)
نخستین رمان یاناگی‌هارا به نام «مردم در درختان» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ۲۰۱۳ بود. اکنون دومین رمان او درباره چهار دوست بااستعداد اما ناامید است که تلاش می‌کنند مسیر زندگی خود را در نیویورک پیدا کنند و سپس با گذشت سال‌ها رابطه دوستی آنها تغییر می‌کند.
«متظاهر» نوشته «ژاکوب روبین» (۱۷ مارس)
داستان یک هنرمند امپرسیونیست است که با تقلید ماهرانه خود به شهرت بسیاری می‌رسد اما هویت واقعی او در پشت تقلیدهای موفقیت‌آمیزی که داشته پنهان مانده است.
«زن خانه‌دار» نوشته «جیل الکساندر ایسباوم» (۲۴ مارس)
گرچه این نخستین رمان ایسباوم است اما تاکنون چند کتاب شعر از او منتشر شده است. داستان این کتاب درباره یک زن خانه‌دار آمریکایی است که هرچند سعی می‌کند احساس بدبختی درونی خود را از بین ببرد اما نمی‌داند چگونه می‌تواند از شر این افکار مخرب خلاص شود.
«آنها خشن‌تر می‌شوند» نوشته «تی.سی. بویل» (۳۰ مارس)
یک داستان خانوادگی است که نشان می‌دهد چگونه برخی شرایط خاص و بیماری‌های روانی افراد یک خانواده روابط میان آنها را به خشونت و فاجعه سوق می‌دهد.
«خداوند یاور کودکان است» نوشته «تونی موریسون» (۳۰ آوریل)
این داستان نیز مانند بسیاری از آثار قبلی موریسون به موضوعاتی چون نژاد، اختلال عملکرد خانواده و تأثیر گذشته بر زندگی حال افراد می‌پردازد و انتظار می‌رود بسیار عالی و خواندنی باشد.
«پیوریتی» نوشته «جاناتان فرانزن» (سپتامبر)
تاریخ دقیق انتشار این کتاب مشخص نیست. داستانی خیالی درباره یک زن جوان به نام پیوریتی است که در جستجوی هویت پدر خود است. این کتاب با سبک رئالیست همیشگی نویسنده بسیار تفاوت دارد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x