ارائه داستان کوتاه رایگان در ایستگاه‌های قطار فرانسه

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایندیپندنت- حدود پنج هزار نویسنده ناشناس داستان‌های کوتاهی نوشته‌اند تا در این ماشین‌ها قرار گیرد و قرار است ۳۵ ایستگاه قطار این ماشین‌ها را تا پایان سال ۲۰۱۶ تعبیه کنند تا مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

این ماشین‌های دارای دکمه‌هایی هستند که شماره دارند و به خوانندگان این مکان را می‌دهد تا از ماشین تقاضا کنند داستان‌هایی را برای خواندن انتخاب کنند که یک، سه، یا پنج دقیقه وقت آنان را بگیرد.

این داستان‌ها موضوعات خاصی را دربرمی‌گیرد. بنا بر گفته «نسخه‌های کوتاه» که ناشر این پروژه است روایت‌هایی از ادبیات کلاسیک، شعر، و داستان‌های شاه پریان در این مجموعه گنجانده شده است.

مسئول قطارهای کشور فرانسه اعلام کرد حدود ۱۰۰ هزار داستان در طی شش ماه گذشته پرینت شده است. هدف پروژه این است تا فرهنگی جدید را در سفرهای بین راهی ارائه کند و مسافران را به لذت کیفیت ادبیات تشویق کند و این تجربه را «سفری در پی سفری دیگر» خواند.

«کریستوفر سیبود»، رئیس «انتشارات کوتاه» در این باره به مجله «تلگرام» گفت: «هدف ما این است که چنین ماشین‌هایی را در همه جا توزیع کنیم تا کتابخوانی را ترویج دهیم و از طرف دیگر به هنرمندان انگیزه نوشتن بدهیم. داستان‌های کوتاه جایگاه خوبی در زندگی ما دارند.»

«فرانسیس فورد کاپولا»، کارگردان معروف نیز از این ایده استقبال کرد و یکی از این ماشین‌ها را در فروشگاه خود در «سان فرانسیسکو» قرار داد.

در سال ۲۰۱۳ فرانسه به عنوان «ملت نویسندگان» معرفی شد. طی آماری که در پی این خبر منتشر شد اعلام شد حدود ۱۷ درصد از مردم فرانسه در عمر خود یک داستان نوشته‌اند و اکثر آنان تاکنون منتشر نشده است.

این طرح پیش از این نیز در ایستگاه‌های اتوبوس یکی از شهرهای کوچک شمال فرانسه مورد استفاده قرار گرفته بود.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x