«آواهای درون اقیانوس» کتابی درباره دنیای بکر و پر رمزوراز دلفین‌ها

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




«آواهای درون اقیانوس» کتابی درباره دنیای بکر و پر رمزوراز دلفین‌ها

خبرگزاری کتاب ایران «ایبنا» – «کیسی» هم‌چنین در این کتاب حکایاتی را درباره این موجودات پهنه اقیانوس‌ها و دریاها روایاتی مختلف از نجات انسان‌ها توسط دلفین‌ها ارائه کرده است. وی در حکایتی آورده است که یک پژوهشگر که در حال بررسی نحوه شکار این پستان‌داران دریایی به ناگهان متوجه حرکت دست‌جمعی آن‌ها به سمت دیگری شد؛ این پژوهشگر آن‌ها را دنبال کرد و دریافت که دلفین‌ها به دور دختر جوانی که در حال غرق شدن بود حلقه زدند و در نهایت او را نجات دادند.


این نویسنده امریکایی هم‌چنین جزئیاتی را درباره مشکلاتی که صداها ایجاد شده توسط انسان در زیر دریا برای موجودات ساکن اقیانوس‌ها ایجاد می‌کند در کتاب خود آورده است.


وی در گفت‌وگویی اظهار کرد: «صدا در اقیانوس یک مشکل بسیار بزرگ است و متاسفانه هم‌چنان این صداهای اضافی رو به افزایش هستند. البته یک خبر خوب هم هست؛ این‌که به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی درباره میزان ضرر و زیان صداهای تولید شده توسط انسان‌ها به ویژه برای دلفین‌ها و نهنگ‌ها بسیار بیشتر شده است و یکی از اهداف کتاب من نیز همین است.»


«کیسی» هم‌چنین در کتاب «آواهای درون اقیانوس» به درک دلفین‌ها از ترکیب واژگان اشاره کرده و نوشته است: «اگر به آن‌ها بگویید حلقه را بردار و روی تخته موج‌سواری بگذار و سپس توپ را بردار، آن‌ها می‌فهمند و حتی اگر برعکس بگویید توپ را روی تخته بگذار و بعد حلقه را بردار، رفتار آن‌ها متفاوت می‌شود. دلفین‌ها به طور کامل هر نوع تغییری را در ترتیب واژگان متوجه می‌شوند.»


وی هم‌چنین در کتاب به افسانه‌های پیرامون دلفین‌ها نیز پرداخته و نوشته است: «افسانه‌های زیادی درباره این پستان‌دار دریایی گفته می‌شود که یکی از آن‌ها قدرت شفابخشی آن‌هاست که مبنای علمی ندارد؛ شاید منظور این باشد که به عنوان مثال، کودکی را که دچار «اوتیسم» است اگر به استخر دلفین‌ها ببریم و اجازه دهیم با آن‌ها شنا کند، ممکن است اثرات این بیماری کاهش پیدا کند که به نظر می‌رسد بیشتر از نظر روانی کارکرد داشته باشد و ربطی به شفابخشی این موجودات ندارد.»


«سوزان کیسی» پیش از این کتاب‌های دیگری را نیز درباره اقیانوس‌ها به رشته تحریر درآورده بود. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به کتاب‌های «موج» و «موج‌سواری اشاره کرد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x