​شکسته شدن سکوت برنده نوبل ادبیات

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از «ایندیپندنت»، آکادمی سوئدی نوبل اعلام کرد که «دیلن» در گفت‌وگوی تلفنی در نخستین واکنش خود پس از گذشت دو هفته از اعلام خبر برنده نوبل ادبیات اظهار کرده است که از بردن این جایزه بسیار سپاسگزار است؛ با وجود این، او مشخص نکرد آیا برای دریافت این جایزه در محل آکادمی نوبل حاضر خواهد شد یا خیر.

انتخاب «باب دیلن» ۷۵ ساله به عنوان نخستین ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز برای دریافت نوبل ادبیات بحث‌های زیادی را در محافل ادبی برانگیخت با وجود این، داوران آکادمی نوبل گفته‌اند که او را به دلیل «خلق بیان شاعرانه جدید در موسیقی سنتی آمریکا» مستحق نوبل دانسته‌اند.
اعلام خبر اهدای نوبل به «دیلن» بحث‌های مخالف و موافق زیادی را در پی داشت؛ به عنوان نمونه «ایروین ولش»، نویسنده و نمایش‌نامه نویس اسکاتلندی آن را «درک نادرست از این جایزه نوستالژیک» دانسته بود. و یکی از کاربران تویتتر در صفحه خود نوشت «اگر دلن نوبل ادبیات را برده است پس به استفن کینگ هم باید جایزه راک‌اندرول را بدهند.»

بنابر این گزارش «دیلن» به «سارا دانیوس»، رییس موقت آکادمی نوبل گفته است که وی از این افتخار بسیار سپاسگزار است و بردن این جایزه زبان او را بند آورده بود.

پیش از این یکی از مسئولان نوبل، سکوت «دیلن» را بسیار «بی‌ادبانه و گستاخانه» عنوان کرده بود.

هر چند حضور «دیلن» در مراسم اهدای نوبل هم‌چنان در ابهام است اما او در گفت‌وگویی با نشریه «دیلی تلگراف» گفته است «در صورت امکان در مراسم ماه دسامبر این جایزه حاضر خواهد شد.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x