کودکانی که بیشتر کتاب می‌خوانند در بزرگسالی درآمد بیشتری کسب می‌کنند

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تلگراف، طبق تحقیقاتی جدید که در مجله «اکونومیک» منتشر شده است کودکان و نوجوانانی که در خانه کتاب بیشتری دارند در سال‌های آتی حیات خود درآمد بهتری خواهند داشت.

اقتصادانانی چون ««جورجیو برونلو»، «گالیلمو وِبر»، و «کریستوف ویس» از دانشگاه «پائودا» در «ایتالیا» تحقیقی انجام دادند که در آن ۶ هزار مرد از ۹ کشور اروپایی مورد پرسش قرار گرفتند. در این تحقیق از آنها سؤال شد که در خانه خود یک قفسه کتاب دارند یا بیشتر از یک قفسه در خانه موجود است. چند قفسه کتاب و در هر قفسه چند عدد کتاب موجود دارند.
محققان تخمین زدند که آموزش و تحصیلات تأثیر بسیاری بر رفتار و طرز برخورد کودکان در بزرگسالی دارد. افراد برای انجام کار خود به درستی و یافتن فرصت‌‍‌های بهتر شغلی نیاز به شانس ندارند. داشتن فرصت‌های مناسب شغلی مستلزم دارا بودن سواد انجام کار در یک رشته خاص و دانش کلی سخن گفتن، طرز برخورد، و اخلاق کاری فرد است.
آموزش در یک رشته خاص در محیط‌های آموزشی از جمله مدرسه و دانشگاه صورت می‌گیرد اما طرز سخن گفتن و اخلاق کاری را می‌توان با خواندن کتاب و سنجش تفاوت انسان‌ها در شرایط مختلف از طریق کتاب‌های متفاوت دریافت کرد.
در این تحقیق تمایزی بین افرادی که در مناطق شهری زیسته‌اند با ساکنین مناطق روستایی ایجاد شده است و این سؤال مشترک از آنها انجام شد که تا ده سالگی چه کتاب‌هایی را خوانده‌اند.
افراد در مناطق روستایی که کمتر کتاب می‌خواندند تحت تأثیر اصلاحات سیستم آموزشی قرار گرفتند اما کودکانی که به کتاب خواندن مشغول بودند اهمیتی برای تغییر در سیستم آموزشی قائل نبودند و به آن، به چشم آموزش‌های تکمیلی آنچه تاکنون خود به تنهایی آموخته بودند می‌نگریستند.
در بعضی موارد یک سال آموزش بیشتر در مدرسه سبب شد افراد مورد آموزش ۹ درصد بیشتر از بقیه درآمد کسب می‌کنند اما افرادی که کمتر کتاب خوانده بودند فقط ۵ درصد افزایش حقوق داشتند.
در مقایسه، افراد کتاب‌خوان فرصت‌های شغلی بهتری نسبت بقیه خواهند داشت. شاید دلیل اهمیت کتاب‌خوانی این است که سبب می‌شود کودکان ترغیب به خواندن بهتر درس‌هایشان در مدرسه شوند. از طرف دیگر وجود کتاب در یک خانه نشانه خوب بودن شرایط اجتماعی و اقتصادی خانه است.
مدیران اجرایی این تحقیق در پایان از والدین خواستند کودکان خود را به خواندن کتاب عادت دهند تا علاوه بر تجربه اتفاقی خوشایند، در آینده نیز در زندگی موفق باشند. این کودکان در مدرسه نیز کاربری بهتری خواهند داشت.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x