کاربرد رمزگذاری ارتش نازی در کارت های بانکی

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
5 1 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از خبرآنلاین، بانک انگلیسی بارکلیز Barclays قصد دارد با استفاده از شیوه رمزگذاری مورد استفاده نازی ها در جنگ جهانی دوم، کارت های بانکی را ایمن تر کند.

این شیوه رمزگذاری که توسط ارتش نازی در ماشین های رمزگذاری ‘انیگما’ به کار رفته است، جایگزین عدد CVV مندرج روی کارت بانکی می شود. همچنین تراشه ای روی کارت های بانکی قرار می گیرد که قادر است به طور مستمر رمز کارت را جایگرین کند تا مانع دسترسی خلافکاران به آن شود.
از سال ۲۰۰۴ میلادی و معرفی تراشه و رمز برای کارت ها، این فناوری بزرگترین تحول در امنیت کارت های بانکی محسوب می شود.
شیوه رمزگذاری ارتباطات جنگ جهانی دوم بر اساس رمزهایی طراحی شده بود که دائما در حال تغییر بودند. به شیوه مشابه مشتریان بانک نیز رمز خود را با استفاده از صفحه کلید موجود روی کارت وارد می کنند تا مجموعه ای از رمزها توسط تراشه آن ساخته شود. این رمزها در فواصل زمانی مشخص تولید شده و در نمایشگر کوچکی که کنار نوار امضای کارت قرار دارد، به نمایش درمی آیند.
این فناوری علاوه بر حذف شناسه ثابت CVV که اکنون یک نقطه ضعف امنیتی محسوب می شود، به عمر دستگاه های کارتخوان متداول نیز پایان می دهد.
براساس این گزارش، بانک بارکلیز در تلاش است تا فناوری هایی را به کار گیرد که برای موقعیت های مختلف، رمزهای متفاوتی را در اختیار کاربر قرار می دهند. این رویکرد موانع جدیدی را پیش روی مجرمان و خلافکاران قرار می دهد.
در سال گذشته ۲۰ هزار و ۲۵۵ نفر در انگلیس قربانی کلاهبرداری بانکی شدند و حدود ۷۵۵ میلیون پوند در اثر این جرایم خسارت وارد شد.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم مهندسی را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
5 1 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x