پنج هزار یورو جایزه در قبال شباهت شما به ونسان ون‌گوک

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین، «کپلند» نویسنده‌ای است که به دلیل ایده نسل ایکس (X) در کتابی به همین نام مطرح شد. «نسل ایکس» به نسلی که بعد از اتمام انفجار جمعیت پس از جنگ جهانی دوم و قبل از نسل وای (Y) زاده شدند اطلاق می‌شود. وی کتاب خود را به نام «نسل ایکس: داستان‌هایی برای نسلی شتاب‌یافته» در سال ۱۹۹۱ منتشر کرد که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و عنوان آن برای آن دسته از آمریکایی‌ها که در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۷۰ میلادی به دنیا آمده بودند به کار گرفته می‌شد.

حال وی در پروژه‌ای جدید از مردم دنیا خواسته است اگر فکر می‌کنند شبیه «ون گوک» هستند او را در انجام پروژه‌ جدید خود یاری کنند.
وی در جستجوی فردی است که شباهت بسیار نزدیکی به «ونسان ون گوک» داشته باشد. «کپلند» حاضر است به این فرد پنج هزار پوند پول بپردازد. وی می‌خواهد مدلی بیاید تا پیکره این نقاش بزرگ را از روی او بسازد.
«کپلند» در این باره می‌گوید: «هر کسی در خانواده شخصی را دارد که شبیه این نقاش هلندی باشد. شاید همسایه‌ای داشته باشید که شبیه «ون گوک» باشد.»
این هنرمند کانادایی این مطلب را در سایت پربازدید iamvincent.com قرار داده است و از مردم خواست عکس فرد مورد نظر خود را برای او بفرستند و به عکس‌هایی که به نظر آنان بسیار شبیه این نقاش هستند رأی دهند.
خود وی معتقد است: «این پروژه سرگرمی و در عین حال برای من بسیار جدی است. بسیار مایل هستم بحثی را آغاز کنم که در آن ارتباط بین علم، هنر، و جهانی شدن برای مردم اهمیت بیشتری بیاید.»
وی در ادامه می‌گوید: «مو قرمز بودن در این روزها بسیار رایج است و ۶ درصد مردم شمال اروپا مانند «ون گوک» مو قرمز هستند.»
مو قرمزی در افرادی وجود دارد که دو نسخه از یک تغییر مشخص در یک ژن که در تعیین مو و رنگ افراد حیاتی است رخ دهد. این نویسنده می‌افزاید: «توضیح این مساله بسیار سخت است زیرا یک ژن خاص باعث تغییر فرد و شخصیت‌های آن خواهد شد. این جادوی ژنتیکی نمونه کوچکی از تغییرات اساسی بزرگ در دنیاست.»
«کپلند» که در شهر «ونکوور» ساکن است گفت به فردی که شبیه «ون گوک» است پول نقد می‌پردازد و برای فرد بلیت رفت و برگشت تهیه می‌کند و در ازای آن از او یک نسخه سه بعدی تهیه خواهد کرد.
وی در این باره گفت: «دلم می‌خواهد قطعه برنزی که می‌سازم ماندگار شود. همچنین دوست دارم شاخصه‌های اساسی قرن ۲۱ در آن مشهود باشد.»
«کپلند» برای پروژه «کله آدامسی» خود در سال ۲۰۱۴ در دنیا مشهور شد. وی پیکره سری را ساخت و از مردم دنیا خواست آدامس‌های خود را به این پیکره بچسبانند. پروژه‌ای که موجبات نفرت بسیاری را فراهم کرد اما نام او را نیز بر سر زبان‌ها انداخت.
افرادی که شبیه «ون گوک» هستند تا روز بیستم آگوست برای فرستادن عکس خود فرصت دارند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x