نگاهی کوتاه به کتاب «انسانی با ببر»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از لیت‌هاب- کتاب از جایی آغاز می‌شود که «دیوید ویلالوبوس» ۲۶ ساله در سال ۲۰۱۲ وارد قفس ببری می‌شود و نویسنده شاهد این اتفاق است و همین موضوع او را به فکر فرو می‌برد که چه چیز «دیوید» را از موجود روبه‌رویش متمایز می‌کند.

کتاب کشف انسان و خصوصیات‌های حیوانی آن است که گاهی او را به مرز سبعیت نزدیک می‌کند. کتاب از خواننده می‌پرسد چه می‌شود که انسان از مرز انسانیت گذر می‌کند. «چرچ»، مقاله‌نویس قهاری است. علاقه او به تصویرسازی، تحلیل، و حرکات دراماتیک در آثارش مشخص است. این کتاب پنجمین کتاب غیرداستانی اوست. وی در تمام این سال‌ها ثابت کرده است که یکی از نخبه‌های جامعه است. مصاحبه «تیموتی دنوی»، خبرنگار مجله «لیت‌هاب» با «استیون چرچ» در ذیل می‌آید:

کتاب «انسانی با ببر» درباره ذهن انسان است. چطور به این موضوع علاقه‌مند شدی؟ کمی درباره کتابت برایمان توضیح بده.
توضیح این مسئله برای من بسیار سخت است. منظورم این است که سال‌ها و از طریق منابع مختلف به این موضوع اندیشیده‌ام. مثلا بخش مربوط به «مایک تایسون» و «فردیناند بال» سال‌ها پیش به شکل مقاله و به طور جداگانه منتشر شده بود. احساس می‌کنم داستان «دیوید ویلالوبوس» موجب شد همه این تکه‌ها را در کنار هم بگذارم و به یک کتاب تبدیل کنم. اصولاً اخبار را دنبال می‌کنم اما نه اخبار هر روز و اتفاقت عادی زندگی. من به موضوعات و اتفاقات عجیب و نادر علاقه دارم. داستان دیوید یکی از داستان‌هایی بود که از یاد من نمی‌رفت و همین موضوع سبب شد تحقیقات بسیاری درباره مقابله انسان و حیوان انجام دهم.

این کتاب در مقایسه با کتاب قبلی دارای تفاوت‌های بسیاری بود. تو درباره موضوعات مختلفی چون جنگ‌های هسته‌ای، پدر شدن، و مثلا علاقه «الویس پریسلی» به راکت‌بال نیز مطلب نوشته‌ای. نظر خودت درباره این تفاوت‌ها چیست؟
من دوست دارم درباره موضوعات مختلف مطلب بنویسم و تحقیق کردن برای من جذابیت بسیاری دارد. به همین دلیل خودم را به یک موضوع خاص محدود نمی‌کنم.

شکل این کتاب و نظر شما در مورد موضوعی که درباره آن در این کتاب بحث می‌کنید بسیار پیچیده است. چطور به چنین فرمی در کتاب خود رسیدید؟
اول از همه روی ایده‌های کتاب کار می‌کنم و سپس الگوهای آن را مشخص می‌کنم.

برای نوشتن این کتاب تحقیقات بسیاری انجام داده‌ای. کمی درباره اینکه چطور این اطلاعات را در قالب موضوع کتابت قرار دادی توضیح بده.
من نویسنده آثار غیر داستانی نیستم. دوست دارم مانند دیگر نویسندگان آثار غیرداستانی که خود را برتر می‌شمارند سخن بگویم اما نمی‌توانم انکار کنم که این کتاب بخش‌های غیرداستانی بسیاری دارد. کتاب بخش‌هایی دارد که بخشی از آن حقیقت و بخشی دیگر افسانه است. هدف کتاب من ورای روایت یک داستان و نشانگر تقابل دو جنس درنده در طبیعت است.

اثر بعدی شما چیست؟ آیا پروژه‌ای دیگر در دست دارید؟
در حال حاضر در حال جمع‌آوری مجموعه‌ای از مقالات هستم که در کتاب «مدرسه عادی» نیز منتشر شده بود. البته مجموعه‌ای مقاله جدید نیز در دست چاپ دارم. در حال حاضر در حال نگارش کتابی درباره منطقه «پارکفیلد» در «کالیفرنیا» که مرکز زلزله در دنیا است نیز هستم.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x