نمایشگاه بین‌المللی کتاب «ابوظبی» و «شارجه»/ مراکزی مهم برای تبادلات نشر

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- نمایشگاه بین‌المللی «ابوظبی» نمایشگاه اصلی کشور «امارات متحده عربی» است که هر ساله در «ابوظبی» برگزار می‌شود. این نمایشگاه زمینه‌ای فراهم می‌کند تا ناشران، فروشندگان کتاب، مدیران تبلیغاتی، مؤسسات فرهنگی، و رسانه‌ها با هم در ارتباط باشند، عقاید یکدیگر را بشنوند و فرصت‌های تجاری مختلف را بسنجند. از سال ۲۰۰۷ این نمایشگاه توسط KITAB که ترکیبی از مقامات فرهنگی «ابوظبی» و نمایشگاه «فرانکفورت» است برگزار می‌شود.
مسئولان این نمایشگاه در پی آن هستند که نمایشگاه «ابوظبی» را به یک مرکز مهم در صنعت نشر تبدیل کنند. نمایشگاه سال ۲۰۰۹ میزبان ۶۳۷ ناشر از ۵۲ کشور و ۲۰۰هزار نفر بازدیدکننده  طی ۶ روز رکورد جدیدی ثبت کرد.
نمایشگاه بین‌المللی «ابوظبی» جوامع انتشاراتی عربی و بین‌المللی را گرد هم می‌آورد. این نمایشگاه امکان دسترسی به ناشران منطقه «خاورمیانه و شمال آفریقا» را فراهم می‌کند و در حوزه فروش مجوز کتاب بسیار حیاتی است. این نمایشگاه میزبان رخدادهای فرهنگی مهمی است و ۱۰۰۰ دلار یارانه برای ترجمه کتاب از زبان عربی یا به زبان عربی فراهم کرده است.
نمایشگاه بین‌المللی کتاب «شارجه» سالیانه و در ده روز در کشور «امارات متحده عربی» برگزار می‌شود. این نمایشگاه اولین بار در سال ۱۹۸۲ و تحت نظارت و حمایت دکتر «شیخ سلطان بن محمد القاسمی»، عضو ارشد کنسولگری «امارات» و حاکم «شارجه» برگزار می‌شود. نمایشگاه کتاب «شارجه» از سال ۱۹۸۲ تاکنون چهارمین نمایشگاه بزرگ دنیا محسوب می‌شود.
این نمایشگاه در سال ۲۰۱۱ سی‌امین سالگرد افتتاح خود را جشن گرفت و شخصیت‌های مهمی چون «شاشی تارور»، سیاستمدار هندی، «لاکشمی نائیر»، مورخ پاکستانی، و «راسکین باند»، نویسنده بنام هندی در آن حضور یافتند.
نسخه سی و دوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب «شارجه» در تاریخ ۵ نوامبر سال ۲۰۱۳ درهای خود را به روی عموم باز کرد. نمایشگاه در سال ۲۰۱۳ میزبان ۱۰۱۰ غرفه‌دار از ۵۳ کشور بود و کتاب‌های بسیاری از ۱۸۰ زبان دنیا در این نمایشگاه یافت می‌شد.
«لرد جفری آرشر» یکی از میهمانانی بود که در کنار شخصیت‌های مهمی چون «گابی لئون»، «وزیر فرهنگ «لبنان»، «فاروغ حسنی»، وزیر فرهنگ سابق «مصر» و «عبدل کلام»، رئیس‌جمهوری سابق «هند» در این نمایشگاه شرکت کردند.
نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور «امارات متحده عربی» نیز با مشکلاتی چون سیل عظیم جمعیت در روزهای تعطیل و حجم عظیم زباله روبه‌رو می‌شود.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x