نمایشگاه بین‌المللی «هنگ کنگ»/ توجه ویژه به آثار دیجیتال

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- نمایشگاه کتاب بین‌المللی «هنگ کنگ» توسط شهرداری توسعه تجارت «هنگ کنگ» برگزار و سالیانه و در ماه جولای در مرکز نمایشگاه‌های این کشور برپا می‌شود و فروش و خرید کتاب، آثار چاپی، سی دی، و محصولات رسانه‌ای در آن صورت می‌گیرد.

نمایشگاه برگزارشده توسط فدراسیون انتشاراتی «هنگ کنگ» پیشینه نمایشگاه کنونی محسوب می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی «هنگ کنگ» اولین بار در سال ۱۹۹۰ برگزار شد و امسال دوره بیستم این نمایشگاه است.
در آغاز ناشران هنگ‌کنگی تصمیم گرفتند نمایشگاه کوچکی به راه بیندازند اما در سال ۱۹۸۹ و پس از تکمیل مرکز نمایشگاه‌های این شهر مقامات شهر احساس کردند که بهتر است نمایشگاه کتاب خود را گسترش دهند و به جایگاه بهتر با امکانات بیشتر و برگزاری سرگرمی‌های مناسب‌تر ارتقا دهند بنابراین از اتحادیه نویسندگان تقاضای حمایت مالی کردند. اتحادیه به درخواست آنان پاسخ مثبت داد. بنابراین در اولین دوره برگزاری رسمی نمایشگاه ورود به آن را رایگان اعلام و نمایشگاه را به مدت ۴ روز برگزار کردند.
پس از آن و هر سال از بازدیدکنندگان هزینه‌ای برای ورود به محل نمایشگاه دریافت می‌شود. به تدریج مسئولان نمایشگاه موفق شدند بخش‌های دیگری به آن اضافه کنند و بخش آثار «کمیک» و «کتاب کودک» را نیز راه‌اندازی کنند.
این نمایشگاه رخداد مهم سالیانه شهر «هنگ کنگ» است و تعداد بازدیدکنندگان آن هر سال افزایش می‌یابد. برگزارکنندگان این نمایشگاه همواره در تلاش هستند که فرهنگ کتاب‌خوانی در میان مردم بیشتر از پیش رواج یابد. مسئولان نمایشگاه علاوه بر دعوت مردم به دیدار از نمایشگاه و خرید کتاب فعالیت‌های مختلف فرهنگی را در طول زمان نمایشگاه برای افزایش کیفیت آن در نظر می‌گیرند.
در طول ۱۰ سال گذشته تعداد غرفه‌های حاضر از ۱۴۹ نفر به ۵۰۴ نفر در سال ۲۰۰۹ رسیده است و بازدیدکنندگان از ۲۰۰هزار نفر به ۹۰۰هزار نفر در سال ۲۰۰۹ رسیده است. مکان برگزاری نمایشگاه نیز هر سال گسترش یافت و این نمایشگاه پس از چندین سال به مهم‌ترین رخداد فرهنگی شهر «هنگ کنگ» تبدیل شد.
نمایشگاه سالیانه موضوعی برای خود برمی‌گزیند؛ مثلاً در سال ۲۰۰۸ «خواندن آثار بین‌‎‌المللی» شعار این نمایشگاه بود یا سال ۲۰۱۰ تِم این نمایشگاه «کتب سبز» نام داشت و آثار مربوط به «محیط زیست» در جایگاه ویژه‌ای قرار داشت.
هر ساله افراد مشهور از جمله ورزشکاران رزمی، نویسندگان، و افراد فرهیخته از این نمایشگاه بازدید می‌کنند و فرصت ملاقات با این افراد بسیاری از چینی‌ها در شهرهای اطراف «هنگ کنگ» را نیز به این شهر می‌کشاند.
در نمایشگاه کتاب «هنگ کنگ» به کتاب‌های الکترونیکی نیز توجه‌ای ویژه می‌شود. مسئولان نمایشگاه در پی آن هستند خوانندگان بیشتری را از طریق آثار دیجیتال به خواندن کتاب علاقه‌مند کنند و نوجوانان را با تکنولوژی‌های مربوط به کتاب‌خوانی در عصر خود آشنا کنند. بنابراین بخش ویژه‌ای را به محصولات چندرسانه‌ای در نمایشگاه اختصاص داده‌اند که طرفداران زیادی بین بازدیدکنندگان دارد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x