نقشه جامع علمی کشور در مراکز علمی مورد بررسی قرار می گیرد و تکمیل می شود

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

نقشه جامع علمی کشور در مراکز علمی مورد بررسی قرار می گیرد و تکمیل می شود.

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: در صورت تقسیم کار ملی، اعلام آمادگی می‌کنیم تا در راستای نقشه جامع علمی کشور همکاری کنیم.

دکتر محمدتقی صالحی با بیان اینکه خواهان حمایت اعضای هیات امنا جهت توسعه و بسط تحقیقات پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هستیم، تاکید کرد: این پژوهشگاه از پتانسیل بالایی جهت انجام طرح‌های ملی برخوردار است و ما در صورت تقسیم کار ملی، اعلام آمادگی می‌کنیم تا در راستای نقشه جامع علمی کشور همکاری کنیم.

در ادامه دکتر محمدرضا رحیمی‌پور رئیس دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل و سرپرست مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار کرد: پژوهشگاه مواد و انرژی در حال گذار از  موسسات پژوهشی نسل اول به سمت نسل سوم است.

وی افزود: امیدواریم در این رهگذر با استفاده از تجارب کسانی که در این زمینه بهره‌مند هستند و با حمایت اعضای هیات امناء و نیز با تکیه بر توانمندی‌های اعضای هیات علمی و استفاده از تجهیزات آزمایشگاه‌ها، بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

رحیمی با اشاره به رسالت پژوهشگاه در مقایسه با دانشگاه گفت: تربیت محقق و پژوهشگر عالم، توانا، خلاق و کارآفرین در بخش آموزش و پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای و تولید دانش فنی در بخش پژوهش از اهداف پژوهشگاه است.

رئیس دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه مواد و انرژی ادامه داد: مشارکت در ارتقاء و بهبود شرایط زندگی مردم از طریق انجام پژوهش‌های بنیادین به منظور تولید علمی که به فناوری برسد، انجام تحقیقات کاربردی منجر به کسب فناوری‌های مرتبط با تولید و مصرف انرژی و توسعه مواد پیشرفته، تجاری‌سازی فناوری‌ها و ارائه دستاوردها به جامعه و تربیت پژوهشگران خبره، خلاق، کارآفرین و کارآمد رسالت اصلی پژوهشگاه مواد و انرژی است.

وی همچنین از طرح پیشنهادی «نظام نوآوری، فناوری و علمی پژوهشگاه مواد و انرژی» (چرخه تبدیل ایده به ثروت) که از سوی رئیس پژوهشگاه، مطرح و پیشنهاد شده است، خبر داد و اظهار کرد: پرداختن به نقش اصلی پژوهشگاه و تناسب دستاوردهای آن با سابقه طولانی و اهداف اولیه تاسیس این مجموعه، افزایش درآمدهای پژوهشگاه از محل مرکز رشد با در اختیار گرفتن سهام شرکت‌ها و یا اخذ رویالتی، وضعیت اعتبارات هزینه‌ای پژوهشگاه و نبود بودجه لازم جهت پژوهش، همسویی با اسناد بالادستی کشور و سیاست‌گذاران کلان علم و فناوری، پتانسیل بالای نیروی انسانی پژوهشگاه و ایجاد اشتغال و کارآفرینی، درآمدزایی و افزایش درآمدهای اختصاصی پژوهشگاه، هزینه‌کرد هدفمند بودجه اندک پژوهشی و تبدیل شدن به قطب مواد و انرژی در کشور از ضروریات این طرح است.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی، دکتر رحیمی‌پور در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی از حوزه کاری و توانمندی‌های هر یک از پژوهشکده‌ها، فعالیت‌های مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان، شبکه  INN، تحصیلات تکمیلی و انتشارات پژوهشگاه پرداخت.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم پایه را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x