«نائومی کلِینپی» برنده جایزه صلح «سیدنی» شد/ انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به تغییرات جهانی آب و هوا

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، نویسنده و فعال اجتماعی اهل «کانادا»، «نائومی کلِین» از سیاست‌های «استرالیا» در رابطه با تغییرات آب و هوایی انتقاد کرد. وی جایزه صلح «سیدنی» را به دلیل آثارش که دلایل ساختاری فاجعه آب و هوایی کره زمین را به مردم دنیا نشان می‌دهد از آن خود کرده است. «کِلین» معتقد است سیاست‌های لازم در این باره اتخاذ نمی‌شود و این موضوع در کشور «استرالیا» بسیار مشهود است.
«کِلین» برای آثار خود که به منظور حمایت از محیط‌زیست نگاشته شده است مشهور شد. آثار او تحت عناوین «لوگو ممنوع» و کتاب دیگر وی درباره گرمای جهانی تحت عنوان «کاپیتالیسم در برابر آب و هوا: این همه چیز را تغییر می‌دهد» شهرتی جهانی یافتند.
شنبه مؤسسه صلح «سیدنی» که وابسته به دانشگاه ملی «سیدنی» است اعلام کرد که «کِلین» برنده این جایزه است.
هیات داوران مسئولیت‌پذیری «کِلین» در قبال وضعیت مردم در آینده و فاجعه آب و هوایی و الهام بخشیدن به مردم جهان برای تلاش برای سرنوشت خود و نسل آینده تمجید را کرد و اعلام کرد او سبب شد ما دریابیم در سطح ملی و حتی بین‌المللی به حرکتی جدید نیازمندیم تا از سیاره خود مراقبت کنیم و به حقوق برابر انسان‌ها احترام بگذاریم و به خاطر داشته باشیم که قدرت دموکراسی می‌تواند ما را به عدالت و تغییر مثبت برساند.»
آنها در ادامه بیانیه خود عنوان کردند: « تغییرات آب و هوایی ریشه بسیاری از خشونت‌ها و دردها در سراسر دنیا است.؛ برای مثال جنگ‌های مختلف ، جنگ روی آب‌ها، آتش‌سوزی و سیل که زندگی انسان‌ها را به راحتی نابود می‌کند بنابراین «اگر بخواهیم به صلح دست یابیم نمی‌توانیم به تغییرات آب و هوایی بی‌توجه باشیم.»
خود «نائومی کلِین» درباره دریافت این جایزه گفت: «برای من افتخار بزرگی است که به چنین جایزه‌ای دست یابم. باید بدانیم که تأثیر فاجعه آب و هوا در همه جای دنیا حس می‌شود. بسیاری از مردم دنیا می‌دانند که دیگر وقت عمل فرا رسیده است اما ضعف بزرگ دنیا رهبری سیاسی مناسب است که در استرالیا این ضعف بیشتر از مکان‌های دیگر دنیا مشاهده می‌شود. این جایزه می‌تواند سبب اقدامات بیشتری شود تا سیاست‌هایی ایجاد شود و آزادسازی گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.»
قرار است «کلین» این جایزه را در تاریخ یازدهم نوامبر در سالن اصلی شهر «سیدنی» دریافت کند.
«دیوید هیرش»، رئیس مؤسسه صلح «سیدنی» گفت: «احساس می‌کنم «کِلین» ضعف ما در تصمیم‌گیری را به خوبی به چالش می‌کشد و مردم را ترغیب به برداشتن قدمی جدید خواهد کرد و به جامعه‌ای به منظور مراقبت از یکدیگر و کره زمین کمک می‌رساند. به نظر ما مردم استرالیا به پیغام «کلِین» نیاز دارند و باید به آن با دقت گوش فرا دهند.
او معتقد است رابطه مستقیمی بین تغییرات آب و هوایی و نظام سرمایه‌داری وجود دارد. امیدوارم جایزه صلح «سیدنی» کمک کند که او پیغام خود را به گوش جهانیان برساند.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x