مخالفت نویسنده مجموعه «هری پاتر» با خروج کشورش از اتحادیه اروپا

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین، «جی. کی. رولینگ» درباره همه‌پرسی اتحادیه اروپا در بررسی خروج «انگلیس» از اتحادیه اروپا عنوان کرده است: « لحن این درخواست بسیار زشت‌تر از هر لحن دیگری است که من در طول زندگی خود مشاهده کرده‌ام.»

نویسنده مجموعه «هری پاتر» که  روی وب‌سایت شخصی خود این مطلب را منتشر کرد گفت: «کمپین همه‌پرسی اتحادیه اروپا یکی از تلخ‌ترین کمپین‌های شکل‌گرفته در طول تاریخ است.
من تخصص خاصی در این زمینه ندارم اما این نمایندگان به ما نشان دادند که شخصیت‌های هیولامانند ادبیات داستانی افسانه نیستند و این همان چیزی است که ما را بسیار می‌ترساند.
اتحادیه اروپا نیز سازمانی عاری از خطا نیست و نیاز به پیشرفت دارد اما این عمل آنان کاملاً خبیثانه است. سازمانی که روزی با تصمیم جمعی افراد برای جلوگیری از هر نوع جنگی در اروپا شکل گرفته است درست مانند دیکتاتوری که «جورج اورول» یا «آقا بالا سری» که «دنیل دوفو» در «رابینسون کروزئه» به ما ارائه می‌کند عمل می‌کند.
البته اعتقاد ندارم که آدم‌هایی که از خروج «بریتانیا» از اتحادیه اروپا حمایت کردند انسان‌های متعصب و خشکی هستند اما به نظر من چنین ایده‌ای شرم‌آور است. بسیار ساده‌انگارانه است که فکر کنیم افراطیون و نژادپرستان در ایجاد چنین ایده‌ای نقش نداشتند یا در حال جهت بخشیدن به این موضوع مهم نیستند. چنین موضوعی باید انگلیسی‌ها را به فکر وا‌دارد تا به چنین درخواستی رأی منفی دهند.
این نویسنده پیش از این از حرکات سیاسی حمایت مالی کرده است. به عنوان نمونه وی یک میلیون پوند به کمپین حمایت از استقلال «اسکاتلند» و ۴۰ هزار پوند به کمپین رهبری حزب کارگر انگلیس کمک کرد.
«رولینگ» هفته گذشته پوستری را در حمایت از «نایجل فراژ»، رهبر «اوکیپ» یا حزب استقلال پادشاهی متحد منتشر کرد که تصویر پناهندگان در مرز «اسلوونی» را نشان می‌دهد. یکی از دلایل احتمالی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا موضوع مهاجرت آوارگان سوری و عراقی به کشورهای اروپایی است. عده‌ای در اتحادیه اروپا در پی آن هستند که این آوارگان را در اروپا به صورت قانونی بپذیرند اما انگلیس با این موضوع مخالف است.
وی معتقد است کمپین خروج از اتحادیه اروپا که البته «نایجل فراژ» امیدوار است به دلیل تردید مردم رنگین‌پوست به این اتحادیه و وطن‌پرستی بسیار زیاد باشد نشان از بی‌تفاوتی عظیمی به هشدارهای تاریخی دنیا دارد.
«رولینگ» نگرانی عظیمی درباره ملی‌گرایی که اخیراً در آمریکا و توسط «دونالد ترامپ» و سراسر اروپا گسترش یافته است دارد. از دیدگاه او چنین موضوعی سبب ایجاد خشونت علیه زنان و گروه‌های اقلیت جامعه می‌شود.
«جی. کی. رولینگ» که از طرف مادر فرانسوی است و برای مدت کوتاهی در کشور پرتغال ساکن بود، زبان فرانسه و آلمانی مطالعه کرده است بنابراین خود را چند رگه و محصول قاره اروپا می‌داند. او که به راحتی به سراسر اروپا سفر می‌کند در این باره می‌گوید: «اگر چه پس از خروج از انگلیس در خانه خود نیست اما می‌داند که در وطن خود حضور دارد.» به همین دلیل او از فردگرایی عظیم کشورهای در این سال‌ها بسیار می‌ترسد. «وقتی بندهایی که ما را به هم متصل می‌کند تا این حد محکم است، وقتی تا برهه از تاریخ در کنار هم بوده‌ایم چطور می‌توانیم امیدوار باشیم که بدون همکاری یکدیگر با چالش‌های تروریسم و تغییرات آب و هوایی روبه‌رو شویم.
اتحادیه اروپا اتحادیه‌ای انسانی است که قطعاً بی‌نقص نیست. در روابط دوستی، ازدواج، خانواده، محل کار و حزب‌های سیاسی، اتحادیه‌های اقتصادی، فرهنگی و حتی دولت‌ها همیشه نقص و خطاهایی نیز وجود دارد.»

وی پیش از نوشتن این مطلب مطلبی را در صفحه توئیتر قرار داد و از هفت میلیون نفر در صفحه خود سؤال کرده بود که نظر آنان در رابطه با نوشتن یک مطلب درباره خروج «انگلیس» از اتحادیه اروپا توسط او چیست. بسیاری از دوستان صفحه‌اش از او خواسته بودند به این موضوع بی‌تفاوت باشد و به فرانسه مهاجرت کند. اما وی این مطلب را نوشت تا مردم انگلیس را قبل از انجام این همه‌پرسی آگاه کند که رأی مثبت دادن مساوی با انزواطلبی کشور و بغرنج شدن شرایط قاره اروپا خواهد شد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x