محصولات نانویی دانش بنیان را به صورت اینترنتی خرید کنید

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

محصولات نانویی دانش بنیان را به صورت اینترنتی خرید کنید. به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، با اجرای پروژه «توسعه دانا» از سوی ستاد توسعه فناوری نانو اقدام به فروش محصولات دانش‌بنیان از طریق کسب و کار الکترونیکی شد که در حال حاضر ۸۰ قلم کالای مبتنی بر فناوری نانو که توسط ۱۰ شرکت نانوی داخلی تولید شده‌اند، بر بستر اینترنت و از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا عرضه می‌شود.

مدل B2C یا مدل بنگاه با مصرف‌کننده یک مدل کسب ‌وکار است که در آن شرکت یا بنگاه تجاری، کالا و محصول خود را به ‌طور مستقیم به مصرف‌ کننده ارائه می‌دهد و بیشترین سهم در خرده ‌فروشی را دارد. در حال حاضر ۹ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، نزدیک به ۸۰۰ محصول برای فروش B2C دارند که از عمده‌ترین مشکلات آنها عدم موفقیت در فروش این محصولات (بازاریابی) است.

یکی از دلایل اصلی این مشکل عدم آشنایی و علاقه‌ فناوران و تولیدکنندگان با ادبیات بازار، بازاریابی و مشتری است و برای رفع این مشکل از سوی ستاد توسعه فناوری نانو پروژه‌ای برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان با عنوان «توسعه‌ دانا» راه‌اندازی شده است.

هدف این پروژه معرفی و شناخت هر چه بیشتر این محصولات و همچنین تسهیل در فروش کالای فناورانه‌ این شرکت‌ها از طریق بازاریابی و تجارت الکترونیک و ترویج و آموزش موضوعات مرتبط با این شرکت‌ها است.

با توجه به افزایش میزان دسترسی عموم جامعه به اینترنت و همچنین نفوذ تلفن همراه و کانال‌های مختلف در فضای مجازی موجب شد تا هدف این پروژه بر روی بسترهای فروش الکترونیک به ویژه برای محصولات نانویی دانش بنیان بنا شود. از دلایل دیگر می‌توان به عدالت در انتخاب، مقایسه، دسترسی به اطلاعات، قیمت و کیفیت مناسب اشاره کرد.

در ابتدای این پروژه با هماهنگی‌های لازم با کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه‌ توسعه فناوری نانو، فهرست اولیه‌ای از شرکت‌ها و کالاهای مناسب برای فروش از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا تهیه شد و کالاهای تولیدی این شرکت‌ها در سبد فروش این فروشگاه قرار گرفت.

هم‌اکنون حدود ۸۰ کالای نانو در حوزه‌های ابزار و لوازم خودرو، لوازم‌خانگی، کالاهای حوزه‌ بهداشت و سلامت از بیش از ۱۰ شرکت بر روی فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا قرار گرفته است. از جمله این محصولات و شرکت‌ها می‌توان به شکم‌بند بارداری ضدامواج تنکو، جوراب دیابتیک پاآرا و ماسک تنفسی نانوتارپاک اشاره کرد.

همچنین نزدیک به ۱۴ محصول نیز در مرحله‌ درج و بارگذاری قرار دارند. انتظار می‌رود تعداد این کالاها تا انتهای سال جاری به ۲۰۰ قلم افزایش یابد.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم پایه را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x