فهرست نهایی نامزدهای جایزه کتب ورزشی «ویلیام هیل» انگلستان

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
5 1 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین- کتاب‌هایی در باب موج‌سواری، فوتبال، کریکت، اسب‌دوانی، و شنا در فهرست جایزه کتب ورزشی «ویلیام هیل» قرار گرفته است که مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جایزه دنیا در زمینه آثار ورزشی است.

هفت اثر در این فهرست قرار دارند. کتاب «همیشه جوان» نوشته «اولیور کی» درباره استعداد بزرگ دنیای فوتبال «آدرین دوهرتی» است که در ۱۷ سالگی از باشگاه منچستر یونایتد پیشنهاد عقد قرارداد داشت اما در اتفاقی عجیب از دنیا رفت و هیچ‌گاه استعدادهایش کشف نشد.

در کتاب «سایه‌های در تعقیب» نوشته «تیم لین» و «الیوت کارتلج» زندگی شخصیت معروف دنیای کریکت «پیتر روباک» را که در اوان جوانی از دنیا رفت مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب مرگ ناگهانی وی و شخصیت وی را نیز به طرفداران این رشته ورزشی ارائه می‌کند.

کتاب «روزهای سبعیت» نوشته «ویلیام فینگن»، خبرنگار داستان مرد خستگی‌ناپذیری را روایت می‌کند که احساس می‌کند موج‌نوردی تمام دنیای او است.

کتاب «راهی بیاب» توسط «دیانا نیاد» که خود شناگر است به نگارش درآمده است. وی در این اثر داستان تصمیم خود برای شنا در مسافت ۱۰۰ مایلی بین کوبا و مرزهای آبی فلوریدا را روایت می‌کند و در نهایت به خواننده می‌گوید چطور تاکنون و در سن ۶۴ سالگی که سه دهه از این اتفاق می‌گذرد او تنها کسی است که توانسته این کار را انجام دهد.

«ریک برادبنت» نویسنده کتاب «مقاومت» برای سومین بار به فهرست کوتاه این جایزه راه می‌یابد. کتاب وی زندگی «امیل زاتوپاک» را که مرد افسانه‌ای دو و میدانی المپیک است به خواننده ارائه می‌دهد.

کتاب «آقا» نوشته «روری اسمیت» نشان می‌دهد چگونه یک مدیر فوتبال انگلیسی به شهرت کنونی این رشته ورزشی کمک کرده است. این در حالی است که «کریستوفر مک‌گارث» کتاب «عربی خانم دارلی» به کشتار در ورزش اسب‌دوانی در سیصد سال گذشته و چگونگی تغییر و رسیدن آن به جایگاه کنونی را در کتاب خود شرح می‌دهد.

ارزش مالی این جایزه ۲۸ هزار پوند است و مشخصات کتب راه‌یافته به فهرست نهایی آن به شرح زیر است:
Endurance: The Extraordinary Life and Times of Emil Zatopek by Rick Broadbent (Wisden)
Barbarian Days: A Surfing Life by William Finnegan (Corsair)
Forever Young: The Story of Adrian Doherty, Football’s Lost Genius by Oliver Kay (Quercus)
Chasing Shadows: The Life & Death of Peter Roebuck by Tim Lane and Elliot Cartledge (Hardie Grant Books)
Mr Darley’s Arabian: High Life, Low Life, Sporting Life – A History of Racing in 25 Horses by Christopher McGrath (John Murray)
Advertisement
Find a Way: One Untamed and Courageous Life by Diana Nyad (Macmillan)
Mister: The Men Who Taught the World How to Beat England at Their Own Game by Rory Smith (Simon & Schuster)

اعضای هیئت داوران این جایزه در سال جاری شامل «مایکل لاوسون»، خبرنگار روزنامه و تلویزیون، «کلارک کارلیزل»، فوتبالیست بازنشسته و مدیر مؤسسه فوتبالیست‌های حرفه‌ای، «جان اینوردیل»، خبرنگار و نویسنده، «هیو مک‌ایلوانی»، خبرنگار برنده جایزه، و «آلیسون رود»، نویسنده و روزنامه‌نگار مجله «تایمز» است. رؤسای این هیئت داوران را نیز افرادی چون «گراهام شارپ»، یکی از مؤسسین این جایزه به همراه «جان گائوستاد»، مؤسس کتابفروشی آثار ورزشی که پس از سال ۲۰۱۵ و دریافت این جایزه خود را بازنشسته اعلام کرد و چندی پیش از دنیا رفت، تشکیل می‌دهند.

برنده این جایزه در تاریخ ۲۴ نوامبر در طی بک مهمانی در «لندن» اعلام خواهد شد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
5 1 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x