فهرست نهایی نامزدهای جایزه «دزموند الیوت» اعلام شد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین-«لیسا مک‌اینرری»، «گوین مک‌کارا»، و «جولیا روچستر» برای کسب این عنوان با هم رقابت خواهند کرد. جایزه «دزموند الیوت» نیز رنگ و بوی جایزه ایرلند را گرفته است و قرار است از بین این سه نفر دو نفر جایزه بهترین رمان اول نویسنده را در سال ۲۰۱۶ دریافت کنند.
«مک‌کارا» با کتاب «خانم انگلز» به این فهرست راه پیدا کرده است. کتاب داستان دو خواهر خیالی است که درگیر زندگی «کارل مارکس» و «فردریک انگلز» شده‌اند.
بنا بر گفته «ایِن پیرز»، داستان‌نویس و رئیس هیات داوران این دور از رقابت‌ها «این رمان تا کنون بیشترین حمایت را از زنان حمایت کرده است و توانسته است به این بخش وارد شود. نویسنده با نبوغ فراوان از اطلاعات تاریخی خود بهره می‌گیرد تا صحنه جذابی خلق کند. نوشته پر از شگفتی است و خواننده را دچار حسی عجیب می‌کند و شخصیت‌های داستان با اینکه دوست‌داشتنی نیستند اما تأثیر عمیقی بر خواننده بر جای می‌گذارند.»
دیگر نویسنده ایرلندی این فهرست «لیسا مک‌اینرری» است که برای کتاب «بدعت‌های غرورآمیز» در این فهرست قرار گرفته است. داستان وی درباره قاچاقچیان مواد مخدر است. این کتاب در فهرست کوتاه بهترین جایزه نویسندگان زن نیز حضور داشت که به زعم «پیرز» به دلیل «استعداد بالای مک‌اینرری» موفقیت بیشتر این کتاب اصلاً جای تعجب ندارد.»
«پیرز» معتقد است: «او شخصیت‌های قوی از قشر متوسط جامعه به ما ارائه می‌دهد، احساسات آنها را به خوبی بیان می‌کند، و با احساسات خواننده بسیار هنرمندانه بازی می‌کند.»
نفر بعدی در این فهرست «جولیا روچستر» است که برای کتاب «خانه‌ای در پایان دنیا» نامزد جایزه بهترین داستان اول نویسنده «دزموند الیوت» شده است. داستان او در محله کودکی خود وی به نام «دِون» رخ می‌دهد و قصه پدری را روایت می‌کند که در راه برگشت از خانه از صخره‌ای به زمین می‌افتد و جان خود را از دست می‌دهد. «پیرز» داستان او را نیز بسیار قوی و جذاب می‌داند و معتقد است نویسنده حس مکانی بسیار زیبایی یه خوانندگانش ارائه می‌دهد. «او طبیعت را به زندگی انسان‌ها می‌آورد همان‌طور که به شخصیت‌های داستان خود زندگی می‌بخشد. ما به عنوان خواننده احساس می‌کنیم در کنار این شخصیت‌ها هستیم و احساسات آنان را تجربه می‌کنیم و درد و غم آنان مانند دردهای خودمان ملموس است.»
«پیرز» که رئیس هیات داوران این جایزه است توسط «سم بِیکر» که مؤسس مجله آنلاین Pool و ویراستار سابق مجله «ایندیپندنت» است به این مجموعه پیوست.
مراسم دریافت جوایز قرار است در تاریخ بیست و دوم ژوئیه در شهر «لندن» برگزار شود و توسط «نیکیتا لالوانی»، نویسنده ولزی، «ایمیر مک‌براید»، نویسنده انگلیسی، و «ویکتور کلیر فولر»، نویسنده انگلیسی که سال گذشته برنده این جایزه نیز شده بود در بخش‌های مختلف اجرا شود.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x