علت عصبانیت سفیدپوستان آمریکا چیست؟! معرفی کتاب تازه منتشر شده «خشم سفید» توسط «کارول آندرسون»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین- کتاب جدید «کارول آندرسون» نویسنده کتاب «خشم سفید: حقیقت ناگفته تفاوت‌های نژادی» درباره این موضوع سخن می‌گوید. این کتاب درخواست جدی برای نگرشی جدید در باب نژادپرستی در کشور است. وی عنوان می‌کند: «سال‌ها کشور تحت تأثیر خشم و نفرت سفیدپوستان بوده است.» «آندرسون» در کتاب جدید تلاش می‌کند خطرات این خشم و نفرت را در راستای نیل به دموکراسی آمریکایی نشان دهد.

سال ۲۰۱۴  عناوین روزنامه‌ها پر از خبرهای حادثه «فرگوسن» شد؛ ماجرایی که در آن جوانی سیاه‌پوست توسط پلیس به قتل رسید. این موضوع خشم جمعیت سیاه‌پوست ایالات متحده را فراهم آورد. همان زمان نیز «آندرسون»، استاد مطالعات آفریقایی-آمریکایی دانشگاه «اموری» در «واشنگتن پست» مطلبی نوشت و به همه یادآور شد قدمت این الگوی تنفر از سیاهان به اندازه قدمت این ملت است. همان مقاله نیز پایه و اساس نگارش این کتاب شد و «آندرسون» در آن عقاید خود را گسترش می‌دهد.
خود وی در این باره می‌گوید: «این کتاب را نوشتم تا خشم سفیدپوستان و تاریخچه جنبش آن را در طول ۱۵۰ سال گذشته شرح دهم.» این زمان ما را به دوره «نوسازی» می‌برد که دهه‌ای غم‌انگیز در زمان جنگ داخلی آمریکا بود و همین جا بود که ماجرای کتاب «آندرسون» آغاز می‌شود. «آمریکا در برهه بدی گیر کرده بود؛ بین برده‌داری و امکان ایجاد ملتی دموکراتیک!» سپس دوره «آندرو جانسون» و مخالفت او با حق رأی سیاه‌پوستان آمریکایی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
نویسنده حقایق تاریخی را بیان می‌کند که نشان می‌دهد مردم کشور در طول تاریخ همیشه گفته‌اند که باید برابری بین سفیدپوستان و رنگین‌پوستان وجود داشته باشد اما آنچه تاکنون رخ داده است نشان از عقیده‌ای دیگر دارد. تاریخ نشان می‌دهد در کشورهایی که بیشتر از دیگران درباره حقوق مساوی این دو گروه سخن می‌گویند سیاه‌پوستان بیشتر مورد ظلم قرار می‌گیرند. سیاه‌پوستان بسیاری به واسطه رنگ پوستشان و در عین بی‌گناهی به قتل می‌رسند یا قوانین نژادپرستانه علیه آنان تصویب می‌شود.
کتاب در پایان از مخاطب خود می‌پرسد چه بر سر سفیدپوستان در طول تاریخ آمده است که خشم آنان هر سال بیشتر از پیش شد!؟ نویسنده جوابی برای این سؤال ندارد. کتاب او درباره تاریخچه عکس‌العمل سفیدپوستان است نه ریشه‌های ایجاد آن. نویسنده در اقدامی زیرکانه درست پس از توصیف یک برهه تاریخی حساس پای خود را پس می‌کشد و هیچ کدام از طرفین را مورد قضاوت قرار نمی‌دهد و ترجیح می‌دهد اولویت‌های سیاسی کشور را توصیف کند.
کتاب وی سپس به چگونگی به وجود آمدن پدیده‌ای چون «دونالد ترامپ» می‌پردازد. او پس از توصیف شرایط گذشته و کنونی جامعه از مردم کشور می‌خواهد آنچه را تاکنون رخ داده است به فراموشی بسپارند و به آینده‌ای متفاوت فکر کنند. به زعم نویسنده کتاب، انتخاب «باراک اوباما» به عنوان رئیس‌جمهوری کشور، نقطه عطفی در تاریخ جنگ علیه نژادپرستی است.
نویسنده در پایان از مخاطبان آمریکایی می‌خواهد: «ماه نوامبر که در آن انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود بسیار نزدیک است. بهتر است به فکر باشیم!»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x